Monday, December 17, 2012

Resepi es teller

esteller versi catzcafe

ok...gambar tuh aku amik masa ice dah cair, tu yg nampak berair sangat.

senang gila rupanya buat es teller nih.

Bahan-bahan:

buah avocado
isi kelapa
buah nangka
buah kabung
susu pekat manis
air kelapa
ais yang dikisar kasar

Cara membuatnya:

potong segala jenis buah.
buah kabung tu aku rendam dalam sirap ros sekejap nak bagi dia warna merah
then kisar kasar ais.
Masukkan buah dalam bekas, tuangkan sedikit air kelapa, masukkan ais kasar dan siram dengan susu pekat manis.
wallaaaa..'
rasa sama sebijik u ols....
buat sendiri best, kalau beli nangka ko halus je or dihiris kecik-kecik.
buat sendiri nih ko boleh bubuh ikut suka...nak bubuh satu baldi nangka pun boleh..

selamat ber esteller dong...


2 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

wahhh.. lepas ni boleh cuba es teller plak lepas ni.. hehe.. akak baru cuba buat es pisang hijau kelmarin...

Linda Yusoff said...

omg kegemarann nihhhh