Sunday, June 10, 2012

pa-pas-fritasssss??

di suatu petang...
keluar dari office 6.30ptg.
ada appointment , so plan jumpa di sebuah restoran cantik yang kelihatan cozy menarik hati...
aku dah second time le ke kedai ini..
bincang-bincang sikit (jumpa kat restoran lagi best dr jumpa  di office...) so kami nak order makanan.
bukan lah lapar, tapi mulut gatal nak munch-munch..

so tengok menu..atas..bawah...atas...bawah..selak..selak..buku menu cantik...
Datang pelayan bawa pen dan kertas...

Encik A:  err...nii papasss fritasss ni apa???
Pelayan A: errr...tak tau..kejap...  (dia masuk dlm dan panggil pelayan satu lagi)
Pelayan B: ye encik...kenapa??
Encik A: er,,ni haaaa...papassss fritatassss..apa ni?
Pelayan B: ohh..itu  kentang goreng..home made istimewa... bahasa german tuh... (agaknya dia fikir,peghaknya derang nih..)
Aku: laaa..kentang goreng ke.....hahhahaaha (kitarang gelak-gelak sampai nak terbalik meja).

sorry lah dikk....akak lahir kat Johor. Jawa pulak tu. mana lah tau fritasssspapaspapas nih...wakakkaka.

Kawan aku order chicken wings buffalo aku order benda alah papasfritasss tuhhh....
aku dah bayangkan untuk rembat dua ketul chicken wings buffalo tuhhh..oh sharing is caring laaa...

sekali datang....

eh..tadi ko kata special home made kentang goreng?? aku dah bayangkan dengan namanya yg sebegituh, mungkin kentang goreng itu buat sendiri, gemuk-gemuk, at least yg hok macam kat chilis and nandoss tuh..bubuh dlm kon suratkhabar, siap mkn dgn mayonis dan sos...klasik gituh kaaann..
sekali dtg...lahai..
'tang mana home special tuh?? dik..ni kentang goreng supermarket ni.
so tang special home made tuh kat mana??
ko kata apa tadi? Dari german??? bahasa german? ye ke?
aku google2 sambil tunggu order tu, katanya dari spain..isk...iskkk....
Tak kisah lah dik, dari german ke..itali ke..venezuela ke...mongolia ke..nama tuh biar lah org faham dan seiring dgn kehebatan nama tuuu... 

satu lagi, kenapa nak letak nama susah-susah sampai pelanggan tak faham.
at least kalau ko buh nama pelik, bubuh le description ke..
contoh  :  tapioca al atlantic sozi   :  description --->  ubi kayu rebus dengan sambal ikan bilis yang di             tangkap dari lautan atlantik.

Baru lah paham. so senang nak order.

kedai ko pun bukan kat bangsar ke, kat german ke..kat itali pun..

iskkkk..

chicken buffalo tuh pun hazabbbb..
macam ayam goreng segera yg dlm peket kat supermarket tuh...goreng guna minyak terlalu panas...hangus luar, dalam mentahhh..cih.

luar hangus...dalam tak masak...
'and tang buffalo tu pun mak tak paham kat celah mana.
aku biasa mkn kat chilis la..TGIF lah etc...so aku expect macam tu lah rupanyaaa..
sekaliiii......
baik ko tulis cam ni dik dalam menu:

" ayam goreng hangus"....

kann..senang aku nak order.

kadang pelik jugak restoran ni.
buh nama makanan pelik-pelik..sekalii...order...pfttssss..

" Nasi goreng bulan purnama "

ko gila ke...buh bulan dalam nasik goreng?

sekali datang, nasik goreng biasa, atas nya buh telur mata kerbau.

purnamaaaa lah sangat.

No comments: