Tuesday, September 4, 2012

Raya : random

Salam,

Selamat hari Raya...Maaf Zahir dan Batin kepada semua pembaca...



sedikit catatan raya..
 skill menganyam ketupat ku masih lagi amat bagus...berjaya menganyam 60 biji..bravo!!
ketupat bawang, sate, pasar, apa tah lagi...ikut sedap tangan aku nak pusing daun tuh ikot mana.. yang penting jadi ketupat. sambil baring dan tgk TV. best kann... (alasan yang bagus untuk mengelak kerja yang lebih berat seperti  memotong ayam, dan lain-lain).
 
tadaaaa......tunggu utk isi ketupat dan rebus...

buka puasa terakhir bg tahun ni, aku masak nasi lemak. Kemudian, kita ke belakang rumah, merembat daun pisang.


 buat nasi lemak ekoran teringat nasi lemak madam kwan..nyum nyummm...

 oh yg ini juga sedap gila...
dan ini juga sedap...
 anak cucu berkumpul..3  ekor ni pompuan, tapi jgn le berharap mereka akan ke dapur menolong mencuci pinggan kerana kelihatan yang taukenya (baju kuning) tgh main game samsung note, yg sekor lagi pegang iphone, dan yg baju kelabu dekat tangan ni pegang galaxy tab ke apa tah. Ye...ini lah budak zaman sekarang
 ya.

 Time makan,,,, dia tauke gak ya... Anis puasa!  katanyaaa...

 anak sedara dan pakcik makcik buat kuih konfleks ke apa tah... memalam kelentung..kelenting..kelentung..aku ingat derang masak megi..rupanya buat kuih...



 pandangan biasa di hari raya..gelpren sapa lah tu ya..rajin ,.dah habis makan ketupat siap ke dapur basuh pinggan. boprenn nya pula menolong memantau dan mencuci..suwitnyaaaa yaa..(sebelum tu kerahan tenaga.." kawan aku nak dtg...err..nak masak apa?"... elehhh...
lepas makan:di back ground, kakak-kakak bergosip..." rajinnnn nyaaaaa..haa...sesuaii buat menantu..."
adik ipar lelaki bersuara." ala..mula-mula je tuhhh".hahahah..dengki..

From left : anis, sofia dan...errr...aku lupa nama anak sedara aku ni..

makcik nak balik dahhh..

 baju raya
 dapat duhets raya....gembiraa...

eh..masa dapat duit raya ni..aku intai...eh..RM50 dua keping...terus simpan. masa tu dlm otak pikir..oooo..semua duit kertas kita dah berubah rupa...hari tu nampak RM 20 yang baru...RM 10...RM1..
oo...macam tuh ek...rupa duit RM50 yang baru....
gila bongok tanpa terpikir, gambo atuk sapa laaaa yang tertera atas note 50 tuh...

then bila org yang bagi tanya, dah tgk dalam sampul...?
aku jawab dahhhh...
then aku tgk balik...ehhhh.......bukan duit Malaysia laaa..
terus sorokkk...hahahaha...

12 comments:

Honey_Dear said...

kih3x..rare sungguh dapat duit raya lain currency ni..

O J O L A L Y said...

catz kampung ko kat ner?

♥ dak pink said...

Baju raya apa getu, tu tayang tudung raya je tu ;p

Anonymous said...

comey berbaju rayeee...selamat hari rayeee..heheheh1sthehehe

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

dah lama akak tak anyam ketupat tu sbb mak pun selalu rebus ketupat segera jer.. takde yg sanggup nak panjat pokok kelapa yg dah meninggi tu utk ambik pucuknya.... dulu2 pokok kelapa rendah lagi.. hehe...

catz said...

hi Honey Dear,

Selamat hari raya.
thanks for dropping by..
:)

catz said...

hi ojolaly,

aku kat bt pahat, semerah,
berdekatan pt sulong..
:)

catz said...

dak pink,

selamat hari raya..
hows ur raya? great?

miow..

catz said...

Anon,

haii..selamat hari raya..

catz said...

salam,

hi kak madiha,

best sesekali dpt menganyam..
supaya skill tak hilang..
:)
btw, selamat hari raya,
maaf zahir dan batin.
:)

miow

O J O L A L Y said...

ko orang semerah ker patutlah patern rumah kg tu sama jer..style orang muo..kg aku kat bukit naning...lokasi kg aku tengah2 antara parit sulung ngan bakri...walah jiran sekampung gupernyer kita..hehehhe..

法伊玆 said...

err, 50AUD tuu. untung betul,haha~