Friday, August 17, 2012

Yang unik dan sedap (part 2)


OK..
hari ni kita jalan-jalan bazar Ramadan lagi...
Kali ni di Paka..
Sini kira bazar ramadan termeriah dan besar di jajahan sini le..
Kawan aku yg suggest..nak pi le tengok..
Of kosssss mak nak pegi cuci mata..
Tempat ni opposite dengan balai polis Paka..


Actually hari ni dah ada appoinment buka puasa di Residence Resort Paka...
Tapiii...
sebab nak ke sini dari Kijal jauh..aku sekali harung kan ajalah meronda-ronda sini...
Gedik kan..nakkkk jugokkkk kan walau dapat cuci mata jadik le.....

Lagipun...dari bazar ni ke Residence tuh cuma 1/4 kangkang kucing je..tak sampai setengah kangkang ye.
Tapi..GPS aku kan gila...dia kata lagi 2 kilometer. padahal aku tengok signbod tuh dah tunjuk dah resort tuh kat sinunnn tu haaa....bumbung resort tu pun dah nampak dari jauh.
Agaknya nak kena celup dalam sungai pahang ke..sungai kemaman ke, rendam 5 hari  baru ok GPS tuh..

aku jalan-jalan tegok apa yang ada. oh bazar ni terletak berhadapan dengan Balai Polis Paka.
Besar bazar ni..meriahhh lah sangat.

Yang bagusnya, siap ada tulis, gerai terbersih bagai.
so mereka menitik beratkan kebersihan.


Ni antara makanan yang unik aku 1st time jumpa. sata goreng. isi sata tuhn kan, dia bubuh macam dalam kulit wantan tu kot. pastuh goreng... rasa belum tau lah..kang dah makan baru cerita..time ni tgk org beratur beli,aku beli le singgit...
popia ni katanya sedap dan femes. Tapi nak kena beratur lah pulak...so mak lalu gerai tu and cuci mata saja..

meriah...
kuih muih

sata dan otak-otak

hah..yang ni wajib ada di mana-mana. ketupat palas goreng. tapi hok ni belum goreng kot...cer tengok kuali besar kat belakang tu..haaa..tuh pokcik tu tengah goreng la tuuu...

Gagah lah aku meronda cuci mata tengok macam-macam makanan..




Lepas tuh beransur ke Residence untuk buka puasa.
Nak ubah selera kononnya, sebab dah bosan makan kat awana kijal.

aku tak amik gambar dekat stall etc..sebab malas.
stall dan food kaunter dekat keliling swimming pool. Jauh sikit dari meja aku yang berada di dalam kawasan restoran.
Kawan mak baik hati amik banyak food utk we ols.
Aku pi round 2 kali je...
yang aku amik air banyak kali sampai ada 6 gelas atas meja...
biasalah..tekak orang puasa..tengok air dalam swimming pool pun terliur, inikan pulak air sirap selasih yg merah mengancam dgn ais terapung apung disertai bijik selasih yang macam memanggil manggil.."take me..take me...!" , air warna warni, teh tarik.....pftttssssss...kih.


meja we ols



Macam makan 5 orang kan..padahall...we ols berdua je...kihkih...

Food so-so je lah rasanya...
yg superb adalah air sirap selasih, pi Tee, kebab dan ABC.
Yang katanya spesel..ayam dangdut? kambing golek..?
lahaii....pftssssss....
takpelah..bersyukur aja ya..
jangan banyak komplen...
orang kat somalia tuh tak makan ok..so jangan asyik nak komplen dengan tahap kesedapan saja catz ya...
Tapi actually, Awana Kijal far better dari segi food selection,kualiti rasa dan suasana.

Lepas makan ala kadar (???????) pi solat di bilik yang disediakan...
sampai tertonggeng aku kat surau tuh..sebab..surau nya sejukkk sangat dan sesuai untuk melelapkan mata dengan perut yangg kenyangggsss.

Around pukul 9.00 mlm keluar dari residence menghala ke kerteh...
saja nak lepak minum ....
so singgah SALTWATER kopitiam..
Kedai ni terletak di Bandar Kerteh ..area belakang-belakang McD tu hah....


 menu



Lama gak lepak sini..aku minum dengan staff aku yg duduk dekat area sini sebab esok tuh nak pi off-shore...
3 gelas air aku order ..kih...dan makan satar..
kitarang duk luar..sejukkk dan berangin..


Salt water

Nak balik tuh aku mkn bihun nih...rasa? ok..sedap...

Kat sini takde ye kedai mamak macam kat bangi ke..so jumpa kedai macam ni, dah kira best sangat...ha-ha.


ok..balik ke Kijal....zassssssss...

2 comments:

Anonymous said...

rajinnyee makan....SELAMAT HARI RAYAA...

Anonymous said...

lamnyeee rayeee....