Sunday, October 7, 2012

Peti saji misteri : ??

pemanis mulut selepas makan tengahari di restoran makanan jepun.


oh..rasa nak tikam diri sendiri bila terpaksa makan something yg i really dont like...
japanese food? NO! ye..mak tekak melayu kampung u ols..susah aku nak terima bau dan rasa makanan jepun (tapi tempura , benda goreng dan grill mak ok je..boleh makan).Memang muka mak muncung je bila orang -orang lain cakap sedap..sedap.....nak amik gambo pun aku tak kuasaaaaa....

eh..eh...hari tu Chef Adu Amran tuh buat sushi guna soft shell crab tuh macam sedap...ihik..ihik....

oh..rasa bersalah makan 2 bijik donut tu pulak..gatal kan...


balik rumah ..nampak atas meja..
ye...ko ingat kat masterchef sajok ada peti saji misteri??
mak pun ada u olssssss...


 teka apa? sekali bukak ada ular ke...belut ke?  harus aku campak turun benda ni dari tingkat 18..

oh..ayam lagiii???? bersama bawang dan rempah ratus..
ayam
bawang besar
bawang putih
biji ketumbar
jintan manis
serai
serbuk kari
serbuk cili
daun kari



 sebab aku mala, aku blen je bahan tuh..kehhh..lumur dengan ayam...perap 30 minit...buh minyak dlm kuali..campak daun kari dulu...then.masukkan ayam (goreng secara deep fry)
api jgn besar kanggggg jadi ayam terbakar...

jadilah ayam goreng berempah..gebu..sedap makan panas-panas..

eh?? bukan tadi ko baru menyesal makan 2 bijik donut ke kiah???

2 comments:

DrSam said...

donut + ayam goreng berempah memang akan menambah kegebuan :)

azieazah said...

Banyak itu jer ayamnya? Betul kerrrr... Ke ada lagi 4,5 ketul kat belakang tapi tak snap? hahahaha! larikkksss