Tuesday, December 24, 2013

Langkawi Aku Datang...

Catatan ringkas trip ke Pulau Langkawi. Menaiki penerbangan malam setelah terkejar-kejar packing balik dari office. (aku rasa memang aku ni dari segi packing memang fail..last minit saja sampai 5 kali kot pakcik teksi call ).

Meriahhhh sungguh penerbangan malam ni. Budak belakang aku asyik nangissss..budak yg duduk selang satu seat aku pulak asyik bercakap  n jerit-jerit kdg tuh dgn adik beradik dia yg duduk row sebelah sana. Nasib muka ko comellll dik....akak nih penat dengar ko tak berenti-renti bercakap.

sampai di Lapangan Terbang Langkawi  pukul 9.50 mlm. aku ambil teksi ke hotel penginapan. last minit book dan cuti sekolah. memang mahal le time cuti. Sampai hotel terus booommm tertidur lepas makan burger dan seketul ayam goreng yg aku beli di airport.

Seawal pukul 6.30 pagi aku dah turun sarapan. not bad..sedap makanan di sini. Makan kenyang-kenyang sebab setengah hari nak guna energy. Pukul 7 nanti ada orang jemput untuk ke Gunung Raya Golf Resort.

First time ke sini...wah...what a nice course. Lawaaaaa..

cuma yg tak bestnya kat sini tak ada proper cafe yang serve proper breakfast.
Nasib le aku dah kenyang, org lain yang tak makan sebab fikir nak breakfast situ call kami utk beli nasi lemak. Berpusing gak cari gerai makan area langkawi otw ke Gunung Raya tuh. Terjumpa gerai nasik lemak dkt area Idaman Suri.
Rupanya golfer lain pun semua tapau bawak bekal. Hem...nice course..ada proper proshop (Panw3st) tapi cafe tak proper.
They should improve to attract more golfer dtg main sini.
Di Langkawi ada 3 golf course..mula2 plan nak main di Datai, tapi Datai tutup pulak, renovation katanya.

Kami tee-off pukul 8.00 pagi.

Ramai golfer dari KL main sini. AKu rasa best gila sebab tempat ni dikelilingi gunung dan bukit bukau. view pun cantikkk sangat.Ada banyak jugak pokok berbunga. Aku siap petik bunga apa tah nama...selit kat telinga tepi topi aku sepanjang aku main tuh..ala-ala rozita che wan u ols selit bunga kat telinga ...hahha.
(________).

Gunung Raya Golf Resort

saujana mata memandang

Cantik sangat view sini. Siap ada yang cakap next month nak repeat main kat sini. Nak book tix air asia or Malindo Air. Boleh main tempat lain sekali.
Habis 18 lubang dalam pukul 1. Panas gila.Lepas minum, mandi, solat we ols balik hotel dan ada urusan lain.

otw balik sempat lunch di Laksa Power tepi airport.
wah...macam makin besar tempat ni. Ramai gila orang dan gerai pun makin banyak.
Kami makan rojak, laksa, air kelapa, cendol.

makan tepi laut dengan tiupan angin pantai..cewahhhh...

Ada org tu beriya  nak bergambo dgn signbod kedai nih....

Rojak

Selain tu sempat juga beraktiviti lain. Naik boat...

cantik..
 Huuuuuhuuu...huhuhu....
 singah sangkar ikan..besar gila ikan dalam ni..ikan kerapu 4 kilo..
cantikkk sangat pemandangan

Perjalanan 40 minit dgn boat singgah di satu lokasi dan kemudia naik mcm sampan kecil untuk ke sangkar ikan

cantik sangat pemandangan di sini

Rasa nak duduk sini terusss...

Cantik sangat dekat sini.

Air laut berwarna kehijauan. Bestnya if duduk sini terus.

Hidangan ikan siakap yang sangat besar. beratnya lebih 4 kilo. separuih ekor pun dah besar mcm ni.
Macam masakan sweet sour. Ia merupakan hidangan istimewa di tengah laut untuk aku yang kelaparan.

dihidang dgn bubur ikan masakan orang vietnam. sedapp!!

Kenyang perut suka hati.
Alhamdulilah dengan rezeki hari ini.

Indah.

Irfa said...

rindu nak makan laksa tepi airport tu,,sebenarnya langkawi ni xde apa.pusing2 situ jugak..tp seronok dia mcm balik kg,hihi

catz said...

hi irfa,

how are u?
catz x berapa suka laksa tapi makan kat situ boleh habis..