Sunday, October 10, 2010

Aku, dia dan pantai..

Percutian setelah seminggu kerja keras.
we extended our stay at Swiss Garden resort&Spa Kuantan yang terletak di Balok, Beserah.
Actually ni bukan 1st time aku stay sini.

Swiss Garden Resort & Spa

Nice hotel..nice stay!

Garden Terrace Restaurant

creme caramel...to die for!


Food? sedap. seminggu stay sini, kesimpulan : Food ada lah sedap-sedap-sedap! Kalau 10 markah, aku bagi 9.5/10 . Jarang aku nak puji-puji hotel food ni sebab biasanya aku rasa sama je tak kira le berapa bintang pun hotel food ni. tapi kat sini lain dari yang lain! SEDAP! Duk teringat-ingat. Keh, jarang oke aku nak ingat hotel food mcm ni.

swimming pool dia dalam gila..5 kaki oke. so mak ala tercungap-cungap gak dalam kolam.

night scenery

ok gak lah duk sini..kalau nak keluar ke bandar Kuantan around 7-8 minit je.Kalau malas dalam hotel pun banyak aktiviti. Nak makan, gym, pub pun ada. errr..Malibu Pub. ihiks.


Berkesempatan ke Teluk Cempedak.

Pantai yang luas dan cantik. Pasir putih..

nice scenery

with saira


with my old friend. 10 tahun tak jumpa. Thanks to technology..finally we meet again.

yehoooooooooooooo...

aku dan pantai


Puas main air..lapar!
Chasing the Yum-yum-yum.....
Jom...
kawan catz bawa makan ke Gerai Mak Su dan Pak Su. Gerai ni betul-betul sebelah Balai Polis Kampung Peramu.
Ala..kalau dari bdr Kuantan, naik jambatan Tanjung Lumpur..straight je..nampak Balai polis..ha..sebelah je.
Park pun depan Balai Polis.
masa aku datang around pukul 2.30 ptg. penuh orang. ramai gila..

Makanan kat gerai ni...waaa..mableshhhh... nasi, kuih tradisional dan segala manisan pantai timur, satar, keropok lekor, seafood celup tepung, nasi dagang, otak-otak dan banyak lagi..
nyummmm!!
sotong goreng tepung , ikan dll

satar

satar kat sini pun sedap!!! sama sedap dengan yang kat kuala Kemaman...besttt!!

apa yang kami makan?

sotong, udang dan ikan celup tepung. fresh! sedap.

nasi dagang

nyummm

otak-otak dan satar..

jemput makan semua!

percutian yang seronok...

6 comments:

Lady of Leisure said...

cantiknya pantai... spa dia ok tak? hehe i suka berspa... kikiki..
:D

Anonymous said...

Catz.....bestnye jalan & makan2 tu. nice info tq...mas yp

NenetPenne (NP) said...

oooh aku dah pegi makan kat kedai maksu dan paksu peramu tu... memang byk kueh2 tapi yang terbestest is satar...

kau bagi aku idea how aku nak spend masa selepas exam ni...going hotel ni lah...

LYS said...

parking sini lama2 nak dengar lagu maher zain :)

Ana Ali said...

catz, kedai paksu & maksu itu emmang best..sata dier sungguh menjilat jari... kita selalu ke siti kalau pergi rumah my brother kat tg sepat itu.. definitely kalau bercuti2 ke belah pantai timur memang meriah dengan makan2 tuh

HaniFadil said...

satar.. oh my, i miss satar... dulu masa ada projek kat kemaman , tiap2 bulan mesti berhenti makan satar kat gerai area belakang mesjid atas bukit tu..