Sunday, February 21, 2010

Ma-lay-sia, Kuala Lompor??

Fancy..mcm kenderaan dlm cerita kartun kan?

Racinggg! jeepney ni racing dgn jeepney yang aku naik. ok...here we go, to MAIN GATE.
It was FUN...experienced something new, travel like local people.
excited!

..................................



"Hamdulilahh...!"

(oh...adakah ianya sebenarnya berbunyik Alhamdulilahhh...ke radar aku yang rosak..or he purposely pronounce it as Hamdulilahh??? )..


Baru nak ngaaaa--pppppp kentang goreng di piza hut.
"Hi...."
oh..sepasang orang (eh..??) , seorang lelaki dan wanita duduk sebelah meja.
Lelaki kulit hitam (american kot?) dan seorang wanita, pinoy.

"Hamdulilahh..How are youu???" - tgk kat aku. (eh..cakap dengan aku ke?)

aku: oh i'm fine, TQ. Are u muslim?
he: yesss..i'm muslim.
aku: where are you from?
he: from Arkansas...US
aku: ohh???
he: i retired here..in philippines.
owhhhh?....orang amerika yang retired and duduk Filipina..???

Dia dan wanita pinoy itu tgh diskas nak order.
lelaki : No POrk!..No pork.... bila pompuan tu duk pilih nak makan apa..
wanita: pot..pet prongg..prengg (in tagalog kot?)
lelaki: No pork! no pork..just this..beef..chicken.
wanita: *&&&..pot..bjhuhug..pet...klang..klong..
lelaki: no pork...! i said no pork! try this...that.

hhahahhaa...nak tergelak aku tgk gelagat derang. kih-kih-kih.


sambil order, sempat jugak dia menginterview waitress cun itu. aha! serampang dua mata di situ kelihatannya.

DAN,
aiskrim aku sampai (er..mud pie eskrem ke benda tah aku order tadi)..
and aku angkat kamera aku...klik!.klik! klik!

he :
are you a profesional photographer?????
aku: haaa? YES...err...NO.... just hobby.. (ah? nampak pro ke?)
he: what camera u use?? NIKON?? (terus aku rasa nak sorok kamera bawah meja oke)
aku: errrrrr.....errr...olympus.
he: oh..ok.....nice shot huh? where u from?
aku: malaysia. i'm malaysian
he: Wut???? Mellll...?
me: Me-le-sia , Ma-lai-sia
he: uh???
me: Kuala Lumpur..(Kuala-Lom-por)
he: aaaa?
me: Singapore..next to singapore...
he: Ohhhhh..singapore..yea..i know singapore..i've been there
me: i'm not from singapore...Malaysia.
he: yesss... i know..Malaysia.Nice country..i went to kuala lompor, Indonesia...long time ago.
me: hiks.
he: and now..hows malaysia doing? the economy? good?
me: yea..doing good...bla..pot...pet..(eh..cerita ekonomi..aaaa)
he: Malaysia has A LOT OF MONEY HUH...LOTS OF MONEY yea?
aku: erk.. (Ye..memang banyak duit, tapi bukan duit aku la.eh..banyak ek duhet?)


(he-he..sebut s'pore terus ko tak ilang ingatan pulak.)

and this american begitu ramahhhh sampai aku nak ngappppp food aku pun susah.
and minah pinoy tu pandang aku sambil cakap-cakap..pot..pet..pot..prongg..pranggg.
haaa?
dia cakap apa hahhh?

he: "she from malaysia..kenot speak tagalog. English speaking."

minah tu sengih-sengih.Aku rasa pinoy ni girlfren dia la.

Makanan derang sampaiii..mak oiiii..sedapnyaaaaa aku tengok.
terliur aku tengok. beef pizza yang ditaburi nenas, bawang, cheese.., spagethy apa tah....uiiiii..meliurkan oke.
hahaha. bingai me.
And this mamat siap suap-suap minah pinoy tu..awww..lomentik.
terkulat-kulat aku makan garlic bread dan kentang goreng.
(serious, mata aku asyik jeling mengendap food orang sebelah.agak keji.)

But, this tropica frizz really make me happy!


and sesambil tuh borak-borak jugak.
dia ckp dia beli rumah kat clark city ni. gated community, luxury area ke apa tah.
ramah gila oke..
oh..retired lepas tuh pindah negara orang. and out of many places, dia pilih filipina. (owh, walaupun filipina dekat, aku belum pernah terpikir nak ke sini ye sebelum ni). Dia ckp kos hidup kat sini murah.
Lepas tuh dia tanya, hows malaysia punya cost of living. napa? ko tetiba nak migrate ke malaysia pulak ke?
and dia tanya aku pendapat pasal negara filipina and pinoy..
hiks..

pot-pet-pot-pet.pot..pet..joyah...pet..pot!

aku cakap, aku suka dengar pinoy bercakap. bunyik bahasa derang unik dan sedap didengar. hahahhaa..feeling-feeling macam tgh tgk cerita DYESEBEL.
ha..sapa tengok citu tu? citer ikan duyung dari Filipina tu.
heroin dan hero-hero-hero nya looks tasty kan?? kan?? ke ke ke.
ha..betul lah tuh. tasty ko. kih-kih-kih.kih-kih-kih.kih-kih-kih.kih-kih-kih.
ada sesapa nak ajar aku tagalog tak. ihiksss.

ok. nak balik.


Tengah berangan, karang bersara nak bela kambing.

live from Clark City.


MABUHAY!!

22 comments:

NenetPenne (NP) said...

ehem ehem...
asyk jengjalan jer catz ni..
ko tak kerja ker?
kadang2 best jugak eh jengjalan
ko pegi sorang eh catz? main redah jer eh?
tak takut eh?
see how byk soklan net tanya..
nanti kalau dah abis belajar, rasanya nak gak pi jalan2 mcm ni..
tapi ikut tours laaa
kalau pi sorang2, harus gigil ok..
dahlah tidor sorang2 kat hotel pun penakut....

mulalah bayangkan something keluar dari bawah katil....atau dari dalam lemari...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam catz,

dah ke phillipines pulak...jaga baik2 beg tu ok! take care!

CAHAYA said...

agaknya itu perasaan artis2 yang dtg nak buat konsert kat spore. diorang tak penah dgr nama malaysia. mmg la diorang x dtg.

Unknown said...

Hai catz..

meow!
thanks sudi singgah kat blog saya.
salam kenal.
sebelum ni jadik silent reader catz je.

thanks ye!

Wahidah said...

wah wah sekejapan je dh ade kt filipina yea..dahsyat akk ku ini..

rezeki said...

salam catz

rasanya kat mana2, kalau cakap kolumpo, malaysia tercengang2 mrk, tapi bila sebut singapore baru depa tau he he

meriah sungguh jeepney tu he he

kucingorengemok said...

sila cuba membuat tropica frizz itu di sini... dan bagi aku resepinya, atau buat and just bagi aku :)

Saira said...

vely lomantik.. orang america kat sini takde pun yang nak suap i... hehehe...

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

tropica frizz ... cam rainbow.. sedap ker??.. ker letak colouring jer tanpa rasa..

ciss..terliur pulak..

catz said...

nenek,
kenapa pulak kena bayangkan mcm2 keluar dari bawah katil, dari lemari bagai..hahahha..lawak le ko niiii...
jgn le pikir bukan-bukan noks..
kang mak serems pulak.huhuhu

catz said...

cahaya,
nak bagitau location malaysia mesti kena ckp s'pore duluk..nyampahh kannn..

catz said...

hajah zainab/mama,
ye..
thanks for teh reminder..
mudah2an selamat sumer.

catz said...

Hi Hann,
enjoy reading ya..
:)

catz said...

wahidah,
tak jauh...
dah fly ke?
masih di melaka?
bila fly ni?

catz said...

rezeki,
yup..org lebih kenal s'pore..
jeepney tuh sgt meriah..
kenderaan tinggalan tentera amerika..
dihias cantik2..fancy cma katun.

catz said...

kog,
aku rasa air sprite..yg dibubuh sirap manis pekat 2 warna, buh lemon kot..
api sedap gila oke..
piza sini hidang air apa ek?
lama aku tak pi piza hot.
aku rasa nak baut experiment la.

catz said...

kog,
aku rasa air sprite..yg dibubuh sirap manis pekat 2 warna, buh lemon kot..
api sedap gila oke..
piza sini hidang air apa ek?
lama aku tak pi piza hot.
aku rasa nak baut experiment la.

afendi ariff said...

base pinoy sedap?
aku dgr mcm bunyi ayam belanda je...
kluk klak kluk klak...
heh!

catz said...

Mas,
kena carik kot penyuap-penyuap itewwww..
ahhahahha..
belum jumpa kot..
hiks...
meh aku suap..meh..

catz said...

life,
aku sgt terliur oke..
piza sini hidang air apa ek ?
aku dah lama tak pegi piza..uhuks..
tingin gila lah nak minum cma ni..
aku nak buat experiment la..

NenetPenne (NP) said...

entahlah...dah penakut kan mulalah fikir yang bukan2... ha ha ha...

jangan serems catz, ko kan berani...

NenetPenne (NP) said...

entahlah...dah penakut kan mulalah fikir yang bukan2... ha ha ha...

jangan serems catz, ko kan berani...