Friday, August 10, 2012

Yang Unik dan Sedap.

Kat sini, ada lah few bazar yang meriah.
Paling meriah atually di Paka.



Bazar Ramadan Kerteh


Bazar Ramadan sini besar dan meriah jugak..ok, aku tak ada dapur, so memang ke bazar le. Nak makan hotel hari-hari..erkk. Bloated sangat lah.

Antara yang aku cari adalah bubur lambuk..


Kawan catz kata, ko pegilah cari bubur lambuk kat Terengganu ni. Sebab bubur dia lain.
Seingat aku derang letak daun apa tah dlm bubur ni.
So aku jumpa few gerai..beli dua, sebab nak rasa lain-lain. 

Ketupat sotong. Dalam ni ada pulut.

Hasil tuaian..sooooo terengganu kannnnn???


segar bugar ulaman nasi kerabu ni..RM2.00 saja.


Nasi dagang makcik Kemasek (sempat singgah bazar kemasek ..hehehe...addicted). Gigih aku dalah hujan meredah nak pi beli...


haa..ni lah bubur lambuk style Terengganu. Gambo ni kuning sket sebab makan dalam bilik hotel kan lampunya suram romentik gituhhh...


haa..ni haaaa bendanya...aku buh bawah lampu tidur supaya jelas. Nampak ada banyak tumbuh-tumbuhan kan dalam bubur ni. mula-mula aku rasa mcm pelik. strong sgt rasa daun-daun tuh..daun paku pakis dan ada rasa lada hitam. Tapi lama-lama aku rasa ok je..sedap jugak lah utk org yg tak biasa makan nih.lepas tuh ada rasa macam ada ubi ke ..or keledek dlm tu.

ni asam gumpal.wakakaka...saiz gergasi u ols..normally kan bulat kecik-kecik kan..sekali aku beli ni..bila kuarkan dari plastik, aku buh dalam cawan, terus aku ketawa sorang-sorang.
besar gila...aku byk kali makan. tapi yg saiz gergasi ni mmg 1st time. keras pulak tuh, aku nak pecahkan pakai sudu tuh..iskk..keras..aku ketuk-ketuk pakai sudu tuh..bunyi duk-duk-duk!
tak jadik makan...last2 sampai ke sahur.
Aku rasa org house keeping yg kemas bilik aku ni pun rasa gelihati..kih-kih...


sini makanan sedap-sedap....memang pinggang aku idok le jadik mengecik time bulan puasa ni....kehkehkeh...

pipi pun makinnnnn tembunnnn.

8 comments:

Chot said...

Hehe... Nmpak sedap btl nasi dagang tu...nyummy...bpe kali dah tengok catz post.. Nmpak dah sedap. Belom mkn lagi kan?

cikcloudy said...

kebetulan pulak lusa plan nk g ganu..bleh la singgah param sana.. thnx for the tips..

CT said...

asam gumpal? baru 1st time akk dgr...pa minatangnya tu?

Wahidah said...

wah btol2 makan ne kak..tp alang2 dh smpai ganu kan baik cuba...:)

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

arghh.. mak makin kurus.. Hahha.. sajer kasi ko stress..

sedpnyer wei.. terliur dah!

Anonymous said...

selamat hari raya....
1st!hahaha

Lee said...

Hi, I sure love the dishes here. As well have always loved Malay food.
Very nice pictures, well taken.
Here's wishing you and family the very best of hari raya.
Keep a song in your heart.....
Lee.

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

terliurnya bubur lambuk terengganuuuuuuuuu!! selalu kalau blk kg mesti ma buatkan kalau time bulan puasa ni.. tp tak sempat lagi nak blk kg... kalau kat gerai tepi hospital besar kat KT tu satu bekas tu rm2. yang catz beli tu berapa ringgit?