Friday, July 20, 2012

Oh My ENglishhhh!!


suatu hari...masa training..Banyak sesi ice breaking coz the participants are from different company..
so suka je instructor buat aktiviti..



Instructor said :  Now..is our next ice breaking session. Get partner from other table.
exchange information. Tell something that signifies you. tak kisah apa-apa, as long it signifies u. Your partner has to write down, and you will tell anything like your style, your character etc.
ok..now!

so we ols pun bertempiaran carik partner, as aku malas, aku redha je lah sapa nak jadik partner aku.
there is a guy approach me..ok..kita partner.
Ok...tulis.
so i write somwthing about him, and i he jot down what signifies me. ayo..mak xde idea u ols. hentam ajalah.. aku dgr ada yg signify cara berpakaian, ada yg describe character etc..

so...aku ckp je lah apa yg aku rasa relate dan org notice pasal aku kan.


OK...5 minutes!!!!!! cukuppp!!    instructor jerit! 

And kebetulan , instructor  tunjuk partner aku.

Ok.." who is your partner?? "  he said, "catz miow miow"

ok..tell yourclass, what signifies catz miow miow...

" something that signifies catz is, she always carry a big and heavyyyy hand bag. she would love to have everything inside her bag..such us notebook, 2 mobile phone, lipstick, mineral water, hardisk, magazine and snake!""


the whole class was ... "snake??????"

 dan semua pandang arah aku...ketawa..


gila kiah ko bawak ular dlm beg?


"haaaaaaaaaaaaaaa????? u carry snake in your bag??!!!!!   "  and semorang ketawa sampai nak terbalik meja ok!

i was giggled and macam nak nyorok bawah meja ok...!!

and someone asked.." do you open her bag??!!" 

and they laughhhhhhh !!


and partner aku cakap...."eh....not snake, but snack!

satu kelas jerit :

"" OHhhhhhh Myyy  Englishhhhhhhhhhhhhhhhh!""
(ok..sila bayangkan ye..semua dah tua bangka, buat suara comel ala kanak-kanak riang sebut "ohh..my englisssssshhhhhh..gedik ok!)
dan ketawaaaaaaaaa cam nak rak ok...!

aku tak sure dia ni saja buat lawak or actually dia memang salah sebut...cehhh..
dia mmg semulajadi kelakar ke apa tah, coz even muka dia serious, bila dia berckp mesti org ketawa. styld dia mmg gitu kot.

cool kau..pi jalan-jalan bubuh ular dalam hand bag. hahha..ko ada??

Aku kalau teringat peristiwa nih , memang tersengih sorang..kadang tgh drive aku ketawa sorang..ceh..gila.

eh..good idea kan?  pi mana-mana bawak ular dalam beg.
kang if jumpa peragut yg nak ragut bag ko,..libas je dengan ular tuh.

kih.


my new friend..sweet and kuat bebel...kihkih..

5 comments:

ain.ya.nun. said...

Adoiiiaii kan main bawa snake dalam ular.

NenetPenne (NP) said...

aku baca dan aku gelak...

Anonymous said...

kihkihkih1stkihkihkih...aparaaa...
letih kalau g course2 sebegini...

tapi its a good icebreaker kaaan?

len kali catz la pulak...ada nasi lalapan kat dalam beg...kehkehkeh

liemaopurut a.k.a ana said...

OOH MY ENGLISH!!!

x dapek menahan dari gelak sorang2 dari tadi...seriyes lawak....adesss

Tijah said...

hahaha. sama cam bag aku. mcm doraemon