Monday, July 30, 2012

Tamu dari Kota Singa : Patin Gulai Tempoyak Please!

Kunjungan tamu dari Kota Singa.. Jalan-jalan and makang-makang trip..
Jemput dia di air port dan singgah ke Alamanda, Putrajaya...




Makan di Black Canyon ...kerabu mangga (tiba-tiba teringin), tomyam udang, sayur campur, etc.
Macam makan 4 orang..

Kemudian proceed tidur semalam di Bangi. Aku ada function penting terpaksa tangguh perjalanan ke Pantai Timur.

Esoknya...

off to Kemaman



Tamu saya kata dia teringinnnnnnnn nak makan gulai tempoyak ikan patin. Semasa on the way ke Kemaman, saya berenti di R&R Temerloh.
Tapi yang sebenarnya dia tak makan durian. Tapi ada jugak org tak makan durian, tapi makan tempoyak. Saya kata cuba aja lah..mana tau sukaaaa...sedappp ok.... mavlesssshhh ok...terbaikkkk ok...dan segala kata-kata manis aku ucapkan supaya dia cuba ikan patin tempoyak.
Dia cuba sesudu.." ehhh..strong lah rasa dan bau durian nihhh...kenott.."
so dia cubit sikit isi ikan.
Aku? ohh...sungguh lah lajuuuu aku makan. hahhaa.
sesambil tuh mak cakap.." ruginyaaaaaa org tak makan duriannnnn!!"
hik.


 lemak berkrim ok bahagian lemak ikan nih... uhhhh.....kuah pekat, ikan sedap..nyumm...


 Tamu saya opted for ikan keli masak lemak cili api...pun sedapp  (eerr...aku ni apa yang tak sedap kannnn)


sambal belacan

Ini pinggan saya. Sambal tempoyak pucuk kayu itu adalah sedap gila...dengan kobis masak lemak, sambal belacan, telur masin dan ulam..oh..pitamss...

akan menyusul..satar sampling. part 2 nanti.

peristiwa seminggu sebelum Ramadan ye... haha..gila ko nak makan siang-siang time Puasa ni Kiah..




3 comments:

Anonymous said...

apasal kalau kita makan kat R&R tak nampak sedap macam ni...
cer citer..

ni R&R mana ni?...heheheh1sthehe

Fazleyatul Aini said...

ok pitam jugak tgk ikan keli tu, sebab tak makan ikan patin. hehe
sambal tempoyak pucuk kayu tu feveret!
masa time raya, mak member mesti buat, makan dengan ketupat. lazat owh !

Anonymous said...

hi catz,
tol tu... r&r mane ni..belah mane..cer cite..xnmpk pung r&r yang
leh makang sedap macam nie...


aina