blog ini. Dia ni lah yang hasut aku pi makan kat situ.ha-ha-ha.
Memang dah plan nak makan di sini..so kalau tak makan, takut kempunan patblas dekad..
Restoran ni terletak di Kampung Air. Jakun aku...aku pikir..hah? Kampung Air ? jauhhhh kah?
Turun dari kereta sewa di Padang Merdeka, pakcik tuh ckp.."tuuuuu"..laaa..seberang jalan je..
so terkedik-kedik lintas jalan..sesat carik restoran ni. Tanya kat pakcik tekse yang menebeng depang kedai. Dia tunjuk arah...andddd...sampai.
Turun dari kereta sewa di Padang Merdeka, pakcik tuh ckp.."tuuuuu"..laaa..seberang jalan je..
so terkedik-kedik lintas jalan..sesat carik restoran ni. Tanya kat pakcik tekse yang menebeng depang kedai. Dia tunjuk arah...andddd...sampai.
Konsep makanannya adalah authentic malaysia cusine. Ada juga menu local food.
So order beberapa menu..saja nak try.
Sedap gila sayur ni..nyesal suh dia goreng belacan..aku rasa kalau goreng biasa lagiiii lah terselah rasanya.Sayur ni ada kat Sabah je katanya. So..MUST try oke.
Oh...dan pemenang makanan tersedap adalah Assam Fish ni...aku duk pikir..apa benda ek rasanya. Oh..rasanya adalahhhh..macam asam pedas yang tak pedas. Cukup segala, masin manis, masamnya dan pedas sikittttt je. Weiii...
The sedapest asam pedas in the world!
SEDAP GILA! Dah 3 malam berturut-turut aku mimpi assam fish ni.
Sebagai orang yang bukan penggemar asam pedas, aku rasa aku dah jumpa asam pedas tersedap atas muka bumi. Camna nak ckp ek?
Ok..kalau kereta, BMW. Kalau Beg, LV...mak bagi anugerah dekan kat menu ni.haaa..gitu.
The sedapest asam pedas in the world!
SEDAP GILA! Dah 3 malam berturut-turut aku mimpi assam fish ni.
Sebagai orang yang bukan penggemar asam pedas, aku rasa aku dah jumpa asam pedas tersedap atas muka bumi. Camna nak ckp ek?
Ok..kalau kereta, BMW. Kalau Beg, LV...mak bagi anugerah dekan kat menu ni.haaa..gitu.
Overall..kedai ni makanan sangat SEDAP. Harga reasonable lah.
next trip ke KK mesti nak kemari lagi.
sapa nak makan sini. ok..ni alamatnya.
Restaurant Sri Melaka S/B,
No. 9, Jalan Laiman Diki, Kampung Air,
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia.
Tel: ![]()

![]()
![]()

![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
+6088 224 777
/ ![]()

![]()
![]()

![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
+6088 213 028![]()
Fax: 6088 255 136
website: www.srimelaka.com
Business Hours: 10.00am - 9.30pm
Kedai ni beberapa minit je kedudukannya dari Centre Point Shopping Mall dan pasar Kraftangan/ Pasar Filipina. Boleh jalan kaki je. Ha..kak Temah, lepas borong pearls tuh..makan sini ya.
