Friday, January 29, 2010

A.W.A.Y


Selamat berhujung minggu!

Hujung minggu lalu.
Host for a small gathering.
Masak simple:
Sambal udang petai
sayur labu
ikan goreng
sambal tempe + kucai.
udang tempura - tetamu bawa udang dia nak goreng tempura
Grilled chicken with vegies. - tetamu bawa
air - tetamu buat air sendiri sebab tuan rumah malas.


Tetamu sedang berhempas pulas belajar buat tempura.

Background: suara cik kiah " wehhhh jangan hangus. Masuk kejap, dalam 20 saat terbalik-terbalikan, kuning sket angkat. Kalau hangus mak ketuk ko dengan senduk!"

Makan time...

skrip : "takpe..takpe..weekend kita makan..Hari isnin diet semula"
cehcehceh....macam hari lain tak makan kann..kan..kan..?

Bergosipan time (gigih menganyam ketupat)

skrip:
tamu: ehhhh....tuan rumah..air takde ke??
tuan rumah: self serbis ye....mak malas.


budak kecik: eiii..cam nak pecah rumah derang ni ketawa. Nasib baik akak tuan rumah kasik eskrem. Kalau tak kita nangis kuat-kuat.

(Ini bukan anak kepada semua tuan punya kaki kaki dia atas tadi.)

budak kecik ckp dlm hati : mintak-mintak lah tuan rumah suh bawak balik kambing ni..

bila laaaa nak balik ni.....

nanti kalau sumer badan dah kurus cam era pajira,baru tunjuk muka.

p/s: tangan mak yang paling halus tu...hahahah

Looking foward for next sesi makan dan menganyam.

dan malamnya..satey fiesta with papa yang tgh noneng baru balik dari Dubai.

ok...itu cerita weekend lalu.

and,

i'll be A.W.A.Y.
tata.


10 comments:

Hana' Yusuff said...

catz duduk kat tmn seri sepakat yang belah mana ye?ada juga beberapa kawn yg duduk sana- seri cempaka dan yg baru tu tak ingat pulak nama. dan kadang2 masih pergi lagi sana ambil surat kat intana ria2. tp dah nak selesai urusan jual pun.dekat 4thn juga duduk sana. bln 8 hari tu kami pindah Alam Impian, SHah Alam.Bintang supermarket tu mmg selalu la pergi beli brg2 dapur.:)

Romie Pujaan said...

paleng halus??
ke paleng chomel?? ahaha

deeja said...

salam,
huhu...berselera makan.makan ramai to yg sedapp

Anak Jawa said...

lengkali tak yah buat aktiviti mkn2, kompem nanti takde aktiviti ngumpat2

tazkirah ini dibawakan khas sempena Hari Thaipusam. hehehehe

catz said...

Hana' Yussuf,

oh..ingatkan kita masih berjiran.
rupanya dah pindah s.alam ye?
nak tanya lah...kat intana ria, sewa sana berapa ye?
coz i'm considering to let go my apt.

catz said...

Romie,
ewahhh..ko perlik2 mak kah..?
nak kena cili merah sebakul??
haaa...

catz said...

deeja,
tu dia..makan reramai, mmg ngapppp je.
sesekali buat gath mkn22 seronok gak.
:)

catz said...

AJ,
terima kasih dia atas tazkirah yang benar itu.
mungkin aku boleh menganyam benda lain..hehhehe

afendi ariff said...

kalu aku jadik tetamu aku bancuh suma milo, neskepey, teh @ kopi yg ada....
malas sgt tuan rumah tu....heh!

O J O L A L Y said...

oitt ko tak gantung lagi ker frame yang beli kat bali tuuu? ker ko tak nak? meh jual ngan ojo yekk..hehhehehehe