Friday, May 6, 2011

A Special Night with Harley Davidson - Konsert Wings Opera Hidup


Berkesempatan ke konsert Wings Opera Hidup di Istana Budaya 2 Mei yang lalu. Actually konsert bermula 29 April hingga 1 Mei 2011 di Panggung Sari Istana Budaya. bermula 8.30 mlm -11.30 malam.Konsert ini diiringi oleh Orkestra Simfoni Kebangsaan (OSK).


2 hb Mei adalah special nite iaitu persembahan eksklusif untuk Harley Davidson Kuala Lumpur selaku penaja konsert ini dan juga Syarikat Kumpulan Naza.
Pada malam itu, ia dihadiri oleh beberapa tetamu kehormat dari Syarikat Kumpulan Naza, rakan niaga dan ahli-ahli kelab Harley Davidson dari dalam dan luar negeri.
Oh saya sungguh berbesar hati kerana dijemput hadir. Rasa nak lompat-lompat!
And i really appreciate someone from NAZA who called me to confirm rsvp.tq!


Konsert sepatutnya bermula pada jam 8.30 malam start agak lewat. dekat 9.30 baru start sebab ramai tetamu stuck in jam! Hujan lebat gila ..aku yang buta jalan KL ni, dengan terpusing sebab tersalah masuk simpang bagai lepas tu nak nangis tak reti nak u-turn dekat mana hentam akhirnya sampai jugak di Istana Budaya (seperti biasa-derhaka kepada GPS-kau mmg ngokngek kan catz). around 7.15 malam dan parking memang dah takde ke entah sebab sampai tgk kereta penuh di mana-mana. Ada sorang petugas mengarahkan catz double park je..masa tuh hujan dah start lebat gila. Pasrah je lahhhhhhh. aku block kereta orang dan aku tgk makin ramai org buat benda yang sama. lariiiiiiiiii..lariiii kiah dengan berpayung masuk IB, memang basah lencunnnnn!
Lama-lama kering sendiri lah kan.


masuk je wow...waaa...banyaknya motorsikal berkuasa besar Harley Davidson. Oleh kerana special nite , nampak ramainya muka yang familiar, menteri, VVIP, artis , selebriti , org media dan tetamu mostly yg datang pemilik harley davidson.


lawa gila motor ni, tapi kalau aku naik kangkang sure kaki aku tah sampai ke tak dekat pemijak tuh.hiks. tgk gambar ni baru teringat, aku tertinggal payung aku kat IB..cihhhhhhhhh


konsert mula lewat, masuk pun banyak je empty seat sebab ramai yang duduk dalam jam lagi. Tapi nasib le pihak IB masih benarkan orang masuk sampai le pertengahan konsert.


miowwwww..perfect view!

Fashion show by Harley Davidson..very nice!

Dalam konseet ni wings menjemput ex-wings , Mus (May) dan Mel. Awie kata derang ni penyelamat Wings dan yang penting wings tetap bersama hingga hari ini.

serious aku rasa, rambut awie dengan Mus (May) lagiiii lebat dari rambut aku, siap boleh kirai-kirai pusing-pusing. err..u ols pakai syampoo apa ya? hihik.

hiks...awie ni mmg naturally kelakar le aku rasa sebab tuh dia boleh berlakon cerita kelakar macam hantu kak limah tuh.
Bila dia bercakap, mmg buat lawak je...so terdengar le jeritan "Husinnnn!!"
awie jawab, "Kita bako! kita bako...!"
Awie kata,," konsert ni merupakan penghargaan kepada peminat..tapi walau penghargaan, tiket tetap kena beli ya.." kih-kih.
Awie dan rakan-rakannya mendendangkan lagu - lagu popular mereka , seperti Di ambang Wati, Bernafas Dalam Lumpur,Biru Mata Hitamku dan banyakkk lagi.
Konsert yang diiringi okestra ini sangat menghiburkan. worthlah aku redah hujan lebat tu kan.
And tempat duduk catz sgtlah perfect viewnya. sederet barisan dgn tetamu kehormat so perfect view..perfect nite!
Lighting, persembahan, lagu, iringan okestra was superb.


selepas konsert, diumumkan bahawa pihak wings memberi sumbangan kepada 2 rumah anak yatim dan jumlah sumbangan telah digandakan oleh pihak syarikat kumpulan Naza. Ia merupakan sumbangan dan khidmat sosial kepada masyarakat oleh pihak syarikat. sambil berhibur sambil menderma.

Dan akhir sekali, wings dianugerahkan dengan pengiktirafan sbg ikon rock. Anugerah disampaikan oleh pihak NAZA. dan awie membawa pulang sebuah motorsikal harley davidson baru! wow...ramai yang jerit HUsinnnnnnnn!!!
hahaha...

12 malam, baru acara tamat, dan ada slot utk mintak otograf (utk yg beli buku biografi). aku beli gak tapi tak larat kau nak beratur memalam buta. so balik je lah plus risau sebab aku block kereta orang kan. Tapi kannnnnnn..bila aku sampai..ehhhhhh..kereta yg aku blok dah takde, dan kete mak tak berganjak punn??? err..derang angkat kete aku ke..???
zassss..balik bangi.

No comments: