Sunday, July 25, 2010

Cinta yang terhumban...



was driving to McD drive tru to get my GCB..
eh now people addicted to GCB i think. including me.
background...lagu lama.
old song which attract my attention. eh. aku jiwang sangat rupanya.
i dont know the title of the song..
but suddenly the DJ suara ala-ala lemak-lemak masin kuih lopes said... "yea..itu dia tadi, cinta yang terhumban".
oh?
ada eh. tajuk lagu cinta yang terhumban?
Lagu-lagu cinta yang berunsur kekecewaan.

ok..whats next?

cinta yang terbiar - eh ni dah ada.
Cinta yang tercampak?

cinta yang terpadam - mcm tajuk puisi ?
Cinta yang terbongkang - ni belum ada kot?

and i think people in unstable emotion, sambil duduk mengadap laut /duduk bawah pokok takde daun would create lirik jiwang yang extreme like..

"embun pun tak kan mampu...menyubur sekuntummmmmmm..bunga yang layu, pada musim luruh..yang dulunya mekar disinar suria, bila sudah kering, pasti akan gugur, seperti cinta kita, yang jelas ternyata, semakin lama oh semakin
rekah......." <----- lirik lagu ni terperangkap dalam otak aku.tak nak keluar.




Lepas tu kan, terjumpa mp3 Bila Cinta versi lelaki.mendayunyaaaa. sedih oke.


kambing pun turut sedih.


apa aku merapu ni??


7 comments:

Tijah said...

wahhhh. patut aku pun takde rasa nak lasak2 sejak domenjak nihhh. sama la kita suka lagu tu tang kores tu khannnnn????

ni tgh dgr...sambil makan ceklat hershey's. ahhhh...

@z3Z said...

cinta yang tertogel..

cinta yabg tergolek dok

Lady of Leisure said...

pic yg first tu kat mana ek? lawa la langit nampak biru gitu..

catz said...

Tijah,
lirik dan suara dia sgt sesuai.
mcm lagu retro lama yang kita rasa senang ingat dan terngiang-ngiang liriknya,
ko pung jiwang eh..
tak sangko den,.
hahha

catz said...

@z37,

hai..welcome to my blog.

hahaha...now ni any tajuk can do kan?
dengan segala lirik jiwang, tajuk lagu kena catchy.
:)

catz said...

Lady of leisure,

langit di melbourne, time spring.
:)

HaniCheLat said...

memang jiwang. lagu tu berjaya mewujudkan mood jiwang...