Saturday, July 3, 2010

addiction part 2

pizza kulit nipis.
oh ye..itu bukan aku uli. malas. roti arab yang nipis-nipis. RM2.00 = 1 peket = 5 keping.
so boleh buat piza 5 kali. cukupla untuk addiction selama seminggu.
:).
Topping yang ringkas dan sedap.
bawang besar (kuning) -hiris dadu.
Tomato - hiris nipis
cendawan butang
sosej mushroom/ black pepper -hiris nipis
capsicum (hijau). -hiris dadu
pasta sos
cheese

jom masak:

tumis bawang besar (kuning) hingga agak layu.
masukkan cendawan, capsicum, sosej.
bubuh pasta sos dan sos cili.gaul rata.
dah agak masak, matikan api.
sapu pasta sos atas roti arab tu.
buh cheese tabur2 sket.
bubuh segala bahan toping.
susun tomato yg dihiris nipis atas sekali.
Tabur cheese (aku gunting-gunting).
Bakar 7 minit dalam microwave.
hidang...daaaa siap.



jom makan
.!

5 comments:

mama ju, said...

hehe mama pun selalu buat macam ni...dulu2 lah.

Hari ni nak makan pizalah...

azieazah said...

Wow! terror ler dia bleh masak pizza sendirik. Jeles kiter tauuu!

sbb Kak Azie kalu tingin nak makan pizza, mesti pegi Pizza Jahat tu jerrr...

catz said...

mama,

suka piza hut atau dominos??
hem...kita kalau mengidam mesti yg buat sendirik..owh..azab kan..

catz said...

k azie,
piza jahat tak berapa setap..huhuuh.
domino lagi setap.
:).

anne said...

catz roti arab tu selalu tengok tebal je. catz beli kat mana ni? kat giant/tesco ada tak? nak try buat pizza gak. mcm sedap je.