Aku malas sebenarnya.
Tapi di sebabkan Pakcik Tony sudah announce kan bahawa dia mahu memberi tiket rege 0, so gigih jugaklah mak menebeng di depan bank pada suatu pagi yang tak berapa nak pagi. Menebeng sebab apa u ols, bukan bank itu belum bukak, tapi dek terkesima why got so many security people berdiri di depan pintu dan some of them are holding senjata api (err..senapang kah?), mak pun ala takut-takut nak lintas depan mereka.
Sekali tgk ada van duit di depan bank. La..ni misi menambah duit ke dalam mesin ATM di bank la ni.
Ok..make it short,
aku dah masuk dalam bank lalu pergi ke kaunter amik nombor depan pintu.
di tanya apa tujuan. so aku ckp lah apa benda nya.
dia tanya: tak call customer service ke??
so, aku ckplah..dah cuba berpuluh kali.
So mak di suruh ke meja no X untuk berurusan dengan pegawai bank? atau kerani di situ yang sedang sgt busy meguruskan dokumen. So aku disuruh duduk sambil menunggu.
Lamanya...ala - ala pasu bunga mak di situ. Last-last bila dia layan aku, dia cakap..
" pegi isi borang". Tak ke dah bazir masa tu?
So lepas isi borang, aku kena tunggu lagi. Takde nombor ya. SO ko kena alertlah tah tang bila nak dipanggil tu.
Tiba-tiba,
aku telah dipanggil oleh seorang perempuan yang bertugas di kaunter pemberi nombor.
dia ckp.." cik...ke sini jap" dan mengusher aku ke komputer yang terletak berhampiran pintu. Tu komputer yang boleh diguna untuk pelanggan menyelesaikan urusan online dengan di assist oleh kakitangan bank kerana sistem online di situ adalah menggunakan password yang hanya kakitangan bak je tau.
Dia ckp." cik, saya rasa you boleh selesaikan masalah u online je ..so haa..sini..u nampak tak ni..."
sambil dia godek sana sini dan mcm tak jumpa apa benda yang di carinya.
Aku mcm dah bengang la. Aku dah lah ponteng noreh pagi ni gigih nak pi bank, ko suruh aku buat online pulak??? Dia yg keje sini pun terkial-kial dan tak jumpa pun benda yg dia carik tu.
Dah sah-sah masa aku buat transaction online dia suh call customer service yang tak pernah aku dpt cakap dengan manusia tu kan?
So instead of forever bergayut dgn telepon call customer service dia yg tah wujud tah tak tu, baik aku terjah terus ke bank untuk bercakap secara langsung dengan manusia kan?
Bil telephone aku korang nak bayar kan ke untuk bercakap dengan mesin customer serbis tu???
Lepas tu boleh ke dia tanya aku dah call customer service ke belum????
Nak suh aku meroyan kat situ ke untuk jawab soalan ni???????????????????????????????????
Err..nak jawab dengan pelempang ke atau nak aku jawab cam petir kat situ???
Eh..malas lah nak meroyan cam org gila kat situ.
So aku insist untuk selesaikan hal ni sekarang jugak. Aku ckp, saya nak jumpa org yang boleh selesaikan masalah aku. Kalau u suruh i balik, if tak settle jugak, saya kena jugak call balik CS yg tah wujud tah tak tu kan? Dan kena jugak dtg bank akhirnya? so get my point here? Orang takde masa nak pi bank hari-hari as if that duit aku ada patbelas juta dalam bank ni oke.
So dia terpaksa get someone utk layan aku.
So dia suh aku pi meja Y untuk proceed.
(Borangggg aku tadi kat mana? kat manaaa???) - borang tadi tah kat mana.
so aku duduk depan kerani bank di meja Y. aku bagi nama dia Kiki (pinjam nama teddy bear aku). eh, teddy bear pun ada nama? sila muntah.hik.
Dia tanya aku apa masalah aku.
aku ckp lah apa masalah aku , dan dia ckp." call lah customer service".. dgn muka kurang mesra sambil duk key in apa tah dalam komputer dia.
waa...my blood go upstairssssss u olssssssss.
So mak cuba tahan perasaan mak ni.
Aku: dah call berpuluh kali since last week, tak dapat berckp dgn CS pun, thats y i dtg bank".
Kiki: eh..semalam saya call oke je? Ha..pg tadi ada sekali saya call..dapat je?
Aku: ye ke? saya call berpuluh kali. asyik dikatakan 'Our EXECUTIVE are busy".
Kiki: u call pukul berapa? jgn le call time sibuk.
Aku:" pagi, petang, siang, malam, 12 tgh malam, 3 pagi.
Kiki: Ye la..nasib lah kan...ikut nasib. kalau nasib baik, dpt la, cubalah byk kali (wahhh statement!!!).
Aku heran la. Apa yang susah sgt nak layan sekarang jugak, duk nak push jugak ckp dgn CS or buat online? Hello. Ko ingat pelanggan ni kalau tak terdesak, rajin ke nak sesaja dtg bank while now ni sumer benda boleh buat online kat rumah/opis. Benda-benda tu semorang dah tau la.!!!!
Oi. ko ingat kami ni pelangan ni, takde keje lain ke? kami ni, ada keje nak buat, ada pokok getah yg nak ditoreh, kucing yg nak dibagi makan, pokok bunga yg nak disiram, nak tgk cerita nenek kebaya, nak layan program masak-masak, layan anak, layan laki, nak beribadat, nak bangun solat tahajud, nak ngaji subuh-subuh, nak tidur, nak gosok gigi, nak masak, nak joging, nak pi gym, nak lepak kedai mamak. Lagipun, bil tepon kami ni korang nak bayarkan ke??
aku: habis tu??? now camana ni?
Kiki: ok, saya call kan customer service sekarang. Saya bukan boleh buat apa pun, luar bidang kuasa saya. (Sambil mendail no CS) dannn..tu diaaaaaaaaaaaaaaa..
Dan...tidaklah tiba2 dia dpt ckp dgn CS tersebut.kan? Asyik mesin penjawab yg duk ckp suh tekan sana sini dan akhirnyaaa "OUR EXCUTIVE ARE BUSY, PLIS HOLD..BLA..BLA".
kan???? so..now eat your word ek!
terbukti kan????
so mak di depan itu seperti pasu bunga lagi sekali menunggu bila lah dia nak dpt ckp dengan manusia yg bernama executive customer serbis tu.
Laaaama oke!
so setelah mencuba berpuluh kali..dptlah ckp. ok..bla-bla..bla.
so..encik customer serbis dah re-set kan aku punya particular etc.
Then kena aktifkan dekat komputer kat depan tadi. so kiki ajak aku ke komputer tu.
TIBA-TIBA...
ada seorang lelaki...
eh..
karang aku sambung.
hint.
cubaan merompak bank.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
16 comments:
suspend la ko cat...aku dah teruja nak baca kesinambungan cerita koo....
aku kalo si kiki tu dah lama aku bambu..aku katuk2 kepala dia..nasib baik ko depan dia..kalo aku?dah lama kena tembak ngan pak guard senapang tu..hahahaha
catz nak layan laki juga ke? haish, tetibe kenpius lak. haha.
**sgt tak suke g kaunter bank. org sebok bising2 gomen tak mesra pelanggan, tapi yg tak gomen?? same je. dua kali 18. *bek la ngate2 org neh. =p
hai sis
mak baca entry ko nie dgn kusyuk noks,tapi to cut it short ko nie sis,penyabar nau owg nya hikk,owg2 penyabar nie makin pupus wooo kt mesia dan seantero dunia,mak kagum noks,klu mak la kan kt keadaan ko kompom dh haru biru jadi kt counter customer servis tu,atom mulut leser mak mmg tk ada piawaian iso kaedahnya...per pun mak nie tunggu citer lanjut ko tu...hikkks salam cayang
ko kan catz, tengah2 baca ko sajer jer buat to be continued... ish ishish...
kalau dah tau sistem tu tak mesra alam, apsal bank tu tak buat sesuatu arrrr?? maknanya dia aware tapi no action taken...chissss...
alah, potong aaa -- gi rompak bank lain kali, boleh? orang nak dengar cerita ni... hehehe :)
ko ni sama ar cam aku, cakap kat belakang berani la. cer cakap depan2. aku dah bayangkan ko cakap betul2, tapi kenapa kiki macam takde perasaan? rupanya cakap dalam hati je eh.
aisey...
waiting for the full story eagerly!
Arghhh...saspen la plak....
hi ojolaly,
apa khabar?
terpaksa bersabar dgn kiki till segala urusan settle.
:)
dak pink,
biasalah..aku pun tak faham why kita ni pelanggan yg mcm kena hegeh2..bukan patutnya di layan baik2 ke...konfius la.
nizz,
ikut hati macam nak melaser.
tapi setan2 tak cukup ramai nak goda aku wat gitu.
so mak sabarrr...sabarrr.
nenet,
saja nak bikin ko suspen..
:).
pelanggan dah ramai, tu depa kereksss.
kog,
now orang rompak bank tak kira masa.
hehhehe
ayunasia,
kannn..kan?
ckp kat belakang je berani,
kat depan diammmm je, bermuka baik.
hihihi
hi mumtaz khan..
how are you?
:)
nowwa,
hahhaha..saja wat saspen.
:)
Post a Comment