Monday, March 1, 2010

eskrem plis! or maybe mashed potato...

aku demam!

pukul 1 pagi drive dari Muar.
sampai melaka aku stop sebab ngantuk gila.
minum dna tidur kat R&R Ayer Keroh.
Then jalan semula..eh..kete aku cam kejap ke kiri, kejap ke kanan.
Cubit-cubit pipi...lempang-lempang pipi sendiri sementara nak sampai R&R seremban.
woo..bahaya ni kan.
aku On aircond full blast, bagi kete aku sejuk cam peti sejuk.
benti kat R&R seremban.
off enjin, kete sejuk dan Zzzzzzzz...
tersedar pukul 5.20 pagi.
puhhhhhhhhhhhh.
makk...rasa tekak sakit..sejuk. wo. demam ni.
drive sampai rumah,
6.30 pg.
tidur kejap (tidur mati), packing, siap2..zooommmm ke airport.
Kat airpot, makan panadol.
oh..ni le masalah aku.
susah nak makan ubat.
bila mkn ubat aku akan rasa nak muntah..sudahnya ubat aku semua masuk sink.
so..kena bubuh ubat tuh dlm mashed potato, or mkn dgn aiskrim.
eiiiiiii..gedik.
mentel.
nasib le kat airport ada KFC, beli mashed potato...so tak sampai 30 saat, panadol aku selamat masuk perut.

Reason kenapa aku takut makan panadol:
1.pahit kena telan cepat-cepat, tapi
2.saiznya adalah besar. takut tersengkang kat tekak aku. tak pasal2 kanggggggggg...
3.aku kalau dah anggap benda tu ubat, mmg takleh telan....kena sorok2 dlm food yg lembut.


Dalam flight aku membuta.
tah time bila take off aku pun tataw.
duduk je aku terusssss belayar.
makan kunyah makanan pun sambil pejam mata oke.
isi departure form pun 15 minit satu perkataan aku tulis sebab tertidur.
Macam mkn ubat tidur.
hasilnyaaaaaaaaaaaa?
telinga aku tak dgr.
bila nak turun je..kan tekanan dah berlainan kan.
telinga aku jadik tak dgr.
yg aku dgr bunyik peramugari dan gara berkikikikikikikhhh bergosip.
bunyik enjin, benda lain aku tak dgr, aku rasa senyappppppp je.
wuuuu...
sampai le ke hotel.
aku bleh dgr org ckp, tapi sayup-sayup je.
iskkk...
so sah demam.
dan telinga aku takleh adjust lagi dgn perubahan preasure. sebelah mcm dah ok.
tapi kan..tensi oke..bila ko berckp, ko dgr suara ko sendiri kat telinga.
kunyah benda apa pun..krupkrap..ko dgr kat telinga..kuat.
pastuh ada bunyiki..krek..kreeettt..krekkk..kriitt...krek..krekk..bila ko telan air liur.
Macam ada cengekerik nak kuar dari telinga ko tapi takleh lepas sebab terperangkap dlm taik telinga.
krek..krekk..kreeett...krek..kreeekkk..
awwww...azabs.
endingnya..membuta je kat hotel.
Dah le cuaca sgt panas.
nak kuar pun malas..dgn demam lagi.
oh..takleh mkn ubat oke..
sebab? aku xde eskrem/mashed potato.
gila mentel.
so besoknya..aku ala2 noneng.



Panas nak mamp*s oke. noneng..tunggu sampan. Muka benyek cam tapai basi. demam.
(sila abaikan kaki-kaki yang lain tu. They are org sulawesi,local people yg sama2 tunggu sampan..errrrr..bot??). Derang dah biasa oke duduk atas kayu tuh sambil tunggu bot. Aku yg tengah noneng, kalau duk atas kayu tuh mau terbongkang ke belakang, jatuh dlm laut..haaaa...tetiba je tinggai tulang kena makan jerung. Tu pun kalau jerung tu lalu laaaa..kan. or larat ke nak habiskan..kot jerung tu yang jaga kesihatan, tak makan lemak, haaa..selamatttsss mak.ke ke ke.


jeti

bila nampak pizza hut, aku mcm orang jakun gila!
wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kedai pizza...mesti ada jual kentang ni....
(siap jerit excited gila oke!)
tapi takde lah nok.
pizza hut tak jual mashed potato laaaa...laaa...berapa taun aku tak makan piza hut ni???
so mkn panadol dgn aiskrim ni.
ok..dah baik dah.


now i'm still alive and kicking.

sekian cerita makan panadol. tu je sebenarnya point nya entry ni.
aku takut makan ubat.
kekeke.

30 comments:

rezeki said...

salam catz

saya tak takut makan ubat, tapi takut jarum he he

bahaya memandu kalau mengantuk
dulu pernah sekali,
gagahkan juga , akhirnya air mineral besar habis buat basahkan muka dan kepala, masih mengantuk juga

last, tepi r&r juga terpaksa melelapkan mata he he

makan mee bandong dgn sate kat muar tak?

Leez said...

catz,

awak ni berjalan ajer. Saya sgt jeles tau!!!
Pi mana tu? Sulawesi ke?
Ap yg best kat sana??

Hajah Zainab bt Abdullah said...

catz,

kuat jjalan betoi catz ni..tgk kat kaki tu ada tahik lalat tak!! hiks..take care.jgn main panas.

kucingorengemok said...

wah, ku kasihani... cari pisang pun ok jugak!

Anak Jawa said...

mentel, ngengada!

tu jer poin aku nk ckp. kih kih kih

Wahidah said...

kalo dpt patietn mcm akk ne payahla syaa..

apada..makan ubt pun takut..

masuk mulut telan je..:P

Chik Att said...

huhhhh ...... teruk gak yeeeee....

Chik Att said...

huhhhh ...... teruk gak yeeeee....

Chik Att said...

huhhhh ...... teruk gak yeeeee....

CAHAYA said...

hahaha. teruk sangat dah kes ko ni catz. comel je. wah, aiskrim tu, mengujakan.

Unknown said...

hahaha awak ni catz...
Syukur masih alive and kicking, kalo dak sy kebuntuan tak ada cerita menarik nak baca sambik gelak ketap gigi.

NenetPenne (NP) said...

eee beraninya ko catz, drive sorang2 di pagi hari... ish ish ish

laratnya ko catz, travel sana sini demam2...

ko sungguh tabah....

Neeza.Areef said...

ahaha..melepek mak kt jeti ya...

afendi ariff said...

carik panadol utk kanak2 la..
ada rasa oren...
heh!

leenda said...

suka lah baca catz nye blog.. suka tgk gbr2 catz tur..
keep it up ..

catz said...

salam rezeki,

mmg bahaya memnadu ketika mengantuk..takut terlelap 2-3 saat..iskkk..tu yg berhenti tidor..
saya mmg takut mkn ubat sejak kecik..hhhehehhe

catz said...

leez,
saya ke sulawesi selatan..
oh..yg best? food. dan they have trans studio..yey!..
:)

catz said...

mama,
mmg ada tahi lalat..
ihiskkk...

catz said...

kog,
yeah..pisang yang dah betul2 masak dan lembut,..
kalau tak kang tersengkang kat tekak..

catz said...

AJ,
mmg mengada kann..
kalah budak kecikkk..
anak sedara aku pun makan ubat main telan sajork..
heheh

catz said...

wahidah,

heheheh..susah nak telan..mcm nak tersengkang kat tekak gitu..hihihiih

catz said...

salam chik Att,
welcome to my blog..
happy reading ya..!
:)

catz said...

cahaya,
kita demammmsss...
hahhahaa...main panas...ni lah akibatnyaaa...

catz said...

missfridaNorm,

haiii..
salam.
enjoy reading ya..
:)
ihiks.

catz said...

nenekpenne,
mencarik sesuap nasik nok..terpaksa kdg keje luar daerah.
:)

hehheheh...sonok jalan2 lah...
jomss

catz said...

neezaref,
waa..apa kabar?
mana ko ilang lama?
menyelam kah??

catz said...

afendi,
panadol kanak2??
pon tak sedapppp..
uwaaa...

catz said...

linda,
haiii,,
happy reading and keep coming ya..
:)

Dr Singa said...

cop!!!! still tak puas hati ada orang tu takut makan panadol...tu belum antibiotik augmentin yg gedabak tu...
or..pharmaton yg panjang seinci tu...

catz said...

DrSinga,
kalau ada mashed potato, ubat sebesar bola ping pong pun biasa senang saju lalu di tekak..
ke ke ke...