Saturday, April 17, 2010

AL MAIDA Restaurant - Arab &Pakistan Food


Lokasi : Taman Sepakat Indah 2, Jln Sg Chua, Kajang.
Menyajikan Makanan Arab dan Pakistan
ops...Al Maida oso serves Malay food.nasi lemak, dll.
Menu: Pakistan Food

Menu: Arab FoodDrinks yang pelbagai, dari hot drinks ke ice blended. semua ada.jus buah-buahan pun ada. Barbican oso ada.dessert ..manis!
Few times dah aku datang. So sudah menyample try beberapa makanan di restoran ini.
Ni masa 1st aku datang: Mandy Lamb ..oh nasiknya dan lamb itu sedap walau rupa so-so je.
(kamera apa aku pakai ni? gambar tak menggiurkan..)
Kunjungan kali ke 3 kot? Mandy Chicken. Oh nasik adalah sgt sedap!!!!! and chicken pun setap!


Beriayani chicken. OH sedap!Kabsah lambMandy lamb..oh..i lap you!

Nan dan sekutunya..oh, nan itu adalah sgt oily. so sapa nak makan roti nan, baik pi Restoran Ikhlas kat sebelah nya, sebab lagi best (eh promote? )



Shawarma

Tandoori chicken. sedap..ayam nampak crispy, tapi di dalam adalah moist.

Ini adalah..err..apa nama ek. Tapi tomato yang diblend , rasa adalah masam manis and goes well with mandy,kabsah etc.Mana-mana restoran arab mmg ada benda ni kan. Set dgn mandy, kabsah. biasanya aku mintak 3 mangkuk kecik.ha-ha. Tamak...


Rasa food? sedap.
Harga? berpatutan. Takdelah semahal restoran Arab lain.
kuantiti? reasonable lah. Tapi selalu sepinggan mandy dan kabsah tu aku susah lah nak habis.
AKu sgt suka nasik nya.
Oh ya...tapi kan...(ni nak ngumpat sikit)..
Aku bukan le reti sgt tang beza nasik mandy, kabsah ni.
Hari tu makan dgn kawan aku, aku order kabsah, dia order mandy. Tapi food kitarang rupa sama je?hiks.

Dan if dtg hari lain,
And nasiknya warna tak sama. Maybe if org lain yang masak, dia suka putih kuning, org yg satu lagi pulak, suka putih, kuning, oren? kaler-kaler.
Tak kisah lah. Janji sedap!


Now mak sangat gembira.


Oh ya. kat kedai ni salah sorang yang amik order , pakai spek, dia suka bagi food free. err.maksudnya dia suka bagi food utk kita try. cth..dessert kat atas tu.
And semalam, dia bagi aku bergedel. and its taste good ok. ye...sini oso ada jual bergedel.
nyummmm....!

9 comments:

Wahidah said...

Pergh..akk nak stay arab eik lepas ne..y yg dok arab ne pun tk try la khabsah tu..sbb nampak pelik semacam..hahaha...

tp shawarma kat sini best..marvellous..murah,healthy and sedappp..huhuhuh

Chik Att said...

nampak sedap ......

Leez said...

besh..beshh..
harus try ni......
nasi dia sangat mengancam jiwa...hehehe

catz said...

wahidah,

catz mmg suka kabsah, amndy and other arab food.
:).
yesss..shawarma tu menyihatkan kannn.
:).
Insya-Allah if ada rezeki,. i'll move to saudi soon.
:).

catz said...

hi chik Att,

mmg sedap..
:). kalah beriayni org kita..
sedappp:)

catz said...

Leez,
since u work in bangi,
got so many amkan pl;ace that u have to try and taste oke..
:).
now bangi kajang sgt banyak kedai best!
:)

Dr Singa said...

sepatah hapa pun aku tak paham menu bahasa arab dia tu...ciken,vegetable,mutton je yg aku paham...
tekak 1/8 jawa ni tak pernah makan kat restoren arab lagi...nanti boleh di GPS kan...

Dessert Queen said...

Besok malam aku gi la Catz..kalau xjauh benor aku nk ke Cyberjaya makan kat restoren Arab yang sedap tu

...Yer aku suka statement ko sekarang Bangi Kajang banyak kedai makan best...ko kalau lepak area Prima Saujana bagitau..hihih..leh lepak kat Jom Borak..jalan kaki je dari umah aku tu..

adenium said...

cik catz...mohon izin ambik 2 pic kat atas... nasi mandy tuh... wont emove the 'watermark' ... n will put the source.. :D...tq