Monday, April 19, 2010

SUGAR... plis go away!

Pagi ni, aku pi satu blog ni.
penulis berblog mengenai ini..SUGAR.
oh..sugar...
OMG..
can u see? how much sugar in a can of coke???????
in air kotak soya bean?
in milo kotak?
in errrrrr....KICAP!!
aaa..aku sukaaa kicap maniss.....aaa...
tu belum in teh o ais, teh tarik kedai mamaks?
in food....OMG!
this article said "Malaysians consume 26 teaspoons of sugar daily",
the 8th highest sugar user IN THE WORLD.
aa..world nyaaaaa...bukan mawi je yg world oke.
Azrey Rozie Eiman, thanks for sharing.


sila klik gambar utk image lebih besar dan terang benderang.


Terus aku teringat aku buat apa malam tadi.


eskrem trophy , 11.45 mlm
(tak sedap, tapi habis gak masuk perut)

err..another eskrem, crunch2 something, 12.30 tengah malam.


and pagi ni masuk ofis, aku bukak mini bar bilik aku...

jeng-jeng-jeng.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.








uwaaaaaaa....


Ada gula 10 kilo dalam mini bar aku. errrrr..ketarrrr..


makkkkk..takut.so u ols? sehari berapa sudu gula u ols consume?


oh sugar.. plis go away!



26 comments:

AyunasiA said...

erkkk kuar tajuk. bidadari bleh masuk fridge ek?

cikwawi said...

OMG! u got ur own heaven on earth bebeh!

@xiM said...

jadi moral of the story mari lah mkita minum air kosong sahaja ok..zero kalori..:)

azhan kamal said...

Minum air suam jerlah lepas ni supaya nampak jelita dan hansome. Panjang umur, selamat duit poket. Tak gitu catz??

afendi ariff said...

huh!buang je suma air manis tu..
minum air bleu tu je byk2...
tp sebelum buang tu kasi add ofis ko dulu.....heh!

mRsauRa said...

fatutlah ramai yg kena potong kaki sbb kencing manis...takutnyaaaa

anne said...

hehe...minum air kosong je la catz.

p/s: setuju, ice cream trophy tu kureng best.

zixol said...

sebagai langkah awal ape kate ko hntor mini bar ko tu kat aku..dgn isik2nye skali ler..oke??

Azrey Rozie Eiman said...

mmg menakutkan. tgh mendisplinkan diri jugak nih.

CAHAYA said...

now dah tak amik gula (at least not directly). so xde makna nak minum air tin bagai. keluar pun minum air suam or ice water je. so skang ni gula dlm makanan la pulak, tu cam susah je nak kontrol.

Uncle said...

Oh tidak........esok nak stop la additional sugar ni...errr, lusa lah...

NenetPenne (NP) said...

nanti aku pi office hang, aku makan semua tu, aku tak per, aku kurus... heeeee

Dessert Queen said...

Aku memang minum air kosong je..air karbonat lihanat tu sumer tak minum..tapi aku hari2 mkn eskrem..sama jealakan?

Owh aku baru balik Jogja..sudah makan itu Bakpia..terbaik nokkkk....setap!

catz said...

ayunasia,
haaa..tajam mata ko.
:)

catz said...

cikwawi,

hi..
:).

best!

catz said...

axim,
ye..minum air kosong je..jimat+sihat!

catz said...

azhan kamal,
thanks sudi singgah blog saya.,
ye setuju.

salam kenal.
miow.

catz said...

afendi,
idak le buang..
minum, then re stock air masak je.
:)

catz said...

kikin,
aku pun takut.
:)

catz said...

anne,

saya pun tak suka throphy.

:)
minum air masak je kan..

catz said...

azizol,
bak address..
:)

catz said...

Azrey,
yang penting disiplin kan..
:).
oh saya tak suka air masak putih.
:(

catz said...

cahaya,
avoid selagi boleh kan..
:)

catz said...

uncle,
ye..avoid gula selagi boleh..
:)

catz said...

nenek penne,
mai le...

catz said...

Nowwa,
hows jogja??
best..
yea..bakpia mkn panas2 baru sedap..kan..