Tuesday, April 27, 2010

pizza campak-campak

zrasssss..
nenong..nenonggggg..
kejap je aku rasa dah petang.
kejap je dah malam.



dinner tonite..pizza with toping mushroom + sosej

hiris-hiris mushroom (dlm tin, bukan tanam..)..hiris bawang, sosej, lada benggala, tomato, tumis2 sket..prong..pranggg..siap.
amik sos..zrasss atas tepung pizza tuh (oh x koser nak uli , beli kat cold storage 2 bulan lepas).
buh toping benda2 tadi.
and.. parut gunting-gunting cheese atas toping. (ya..GUNTING), sebab?
aku guna cheesdale , cheese 4 segi yg org buh dlm sandwich/roti tu..
motif? cheese tu murah sket.Dan mmg dah ada dlm fridge. so aku gunting untuk bubuh serata alam atas piza aku.
sebab nak buat piza ni sekali je.bubuh apa2 cheese oso can do.makan senirik.
masuk perut sama je kan..(hahhaa..tak kelako).
masuk microwave 5 minit, siap!

cheese yang lebih tuh aku bleh recycle buat sandwich esok bawak bekal pi noreh.


eh..ada objek serupa kobis celur atas piza aku.

laju jugak masuk perut. see..cheese tuh cam kobis celur.apa-apalah..

16 comments:

PurPlè said...

sedapnya! terus kelaparan. camna ni, rehat lambat lg...

kucingorengemok said...

aku pun selalu tipu guna keju 4 segi

azieazah said...

Mak oiii.. senangnyer idup. Cenggini lama-lama pandai ler cakap Italiano.. Hehehehehe...

Unknown said...

hahaha..sedap2..bekal g noreh!mana ada nampak cam kobis celur?takde pon..cam cebisan roti ada laa..

mRsauRa said...

wah! senangnyer masak piza ... dah macam gaya masak nigella jer...ahaks! *terliur*

afendi ariff said...

cam pizahat...

Inah said...

catzz..ko guna resipi mana nak for base pizza? aku buat ari tu..keras la mekk

catz said...

kog,
keju tang tuh murah dan pelbagai guna. sama je pun masuk perut..
kannn,,
ha-ha (ayat org kedekut..ihikss)

catz said...

purple,
mai le ke opis aku..mak bwk bekal pisa today. tak habis makan.'
:)

catz said...

azieazah,
masak simple2 senang-senang je..
campakss...bakar..mamam..
yummmm

catz said...

sierra,
serious kita nampak cam kobis..
hahahaha..tapi abeh gak.
:)

catz said...

kikin,
aku ngelat..base piza tuh beli yg dah ready made..malas nak susah2..
:)

catz said...

afendi arif,
yang ni PIZZA HOT..
hik

catz said...

Inah,
aku buat base tuh kat cold storage.
hahhahaha..
beli dah siap nok..
tingai campak benda je atasnya..
:)

Hajah Zainab bt Abdullah said...

catz...
semalam mama dah dtg umah catz...tp mama tak nampak lak piza tuh...haaaih, laptop mama ni apasal jd camnih...
so mama pi tgk kat pc somi mama...laa ada piza catz tuh...marbeles!
sejak catz buat piza cam nih dulu...mama pun dah tiru jugak! beli jer base yg readymade...so clever!!

Dr Singa said...

ko tak bagi kat jiran ko tu ke?
serius...memaaaaang nampak macam kobisssssssss....wakakaka....