Sunday, November 22, 2009

half naked chef??

Finally,
stay at my crib on weekend..
spring cleaning...
and managed to watch 2012..alone.
not bad...canggih betul teknik cgi nya..nasib baik tak beli popcorn, sebab mcm tak sempat je nak makan kalau beli pun..hiks.
tapi byk gak benda tak logik..
ala..adatlah movie omputeh kan..
tapi aku enjoy lah walau tgk sensorang.
Penonton sgt sporting kdg2 siap tepuk tangan if ada adegan cemas...hahhahaa..
kelako pun iye.
Tapi aku sukalah watak anak presiden dan Dr Helmsley tuh (betui ke mak eja ni?)..


we were warned!


Things that i get recently for my crib..new comforter set..satin-cotton (akibat terpedaya dgn tokey kedai la ni)....kengkonon nak bagi bekas tisu free..last2 sampai ke sudah lupa..sampai rumah baru aku ingattt..mana bekas tisu free akuuuu?????? ke sebab dah dpt diskaun banyak, tokey kedai ubah fikiran?? biasalah..aku adalah penawar tegar..heks. And finally, i bought coffee table for my crib...hahaha..poyo. Nak beli yang murah lepas tu lawa...sampai 2012 tak jumpa lah cik kiah.

i love this candle..wangiii...!! Dah berangan nak pasang mlm ni time tidur, tapi aku takut kang bomba kena keje overtime memalam (akibat tertendang candle tgh malam buta)..huhu.

and kemaruk masak..ye..aku mcm dah lama lah tak masak ye-ye O. selalu masak gak, tapi sekadar goreng ikan, msk asam pedas, telur dadar, sayur goreng , mkn dgn kicap.Dah lama oven kat aprtment aku terbiar..so aku guna semaksimumnya weekend ni. Org kata kalau dah lama sgt tak guna, bersawang, rosak. Nahhh..kemaruk masak kannnn..

sesambil makan sotong goreng tepung tgk jamie masak utk bakal mak/pak mertua dia dtg bertandang..hahhaa..gabrah...kehkehkeh...ada beberapa benda dia masak, salah satunya, desert..sorbet buah apa ek..passion fruit apatah..ada bijik2..warna oren..lupa..tapi buah tu terdpt di negara oramputeh je kot..

sorbet

water
sugar
buah (bleh guna apa2 je..cth grape +lemon+tembikai ke ..apa2lah..


water + sugar = syrup (masak atas api kecil) - 3 minit
masukkan buah dlm syrup mendidih tadi.. (jamie bubuh wine???), maybe aku ganti buh lemon kot..
tapis bahan mendidih tadi...sift
bekukan dlm freezer (lebih kurang sejam)
kuarkan dri freezer, kacau dgn fork..kacauuuuu...kacauuuu
bekukan semula.
scoop bulat masa hidang..


errr...matikla...konon nak wat writing..hampeh.

10 comments:

Tijah said...

weh. passion fruit bukan markisa ker? sini pon ado tapi payah nak jmpo...

geraugebang said...

Sedap yeer cegiter nyeer? kena tengok nii. amboi catz, banyaknya lilin wangi kat kabinet tv. Bau apa? jangan cam stanggi dah leer.

kojah said...

pdnla tgk blog akak dh lama xupdate...upenya sy lupe nk msk blog baru akak...huhu

rezeki said...

salam catz,

sedap tak cite 2012 ?

catz said...

Tijah,

aku mcm ingat2 lupa namanya..maybe sejenis passion fruit..buahnya kecik2 besar buah kedondong, kulitnya hijau kehitaman..belah dlmmnya bijik hijau2 hitam..jusnya warna oren...bukan markisa kot..
tah ek..ala aku nak buat pakai tembikai je kot..hehehe

catz said...

geraugebang,
bau manis stoberi...wangiii sgt..segar..

catz said...

kojah,
akak dah pindah rumahhh..hehehe..

catz said...

rezeki,
hemm...ceritanya...boleh tahan lah..
teknik cgi yg bagus..cuma spoilt sbb banyak adegan tak logik yg jelas dan nyata...
biasalah..hero dan keluarganya mesti selamat...hehhehe

kucingorengemok said...

uikk, rumah ko dah tukar kaler oren ke? aku rasa tercabar!

len kali bosan² call abe yus, dah ada nombor tu ;) hahaha

catz said...

kog,

tu namanya teknik photography hentam kromo..tetiba jadik oren pulak..
hehehhe