Tuesday, November 10, 2009

Terengganu : part 1 (nice stay, nice food)

Trip ke Kuala Terengganu 2 minggu lepas..
dah lama aku tak ke KUala Terengganu..
so..lepas adegan guling-guling, lari celah pokok airport (karang2 le aku citer),
sampai le di KT.
45 minit dr KLIA, terminal LCC ke KT,
yeah..terengganu..here i come....

Kuala Terengganu dari udara

sampai KT airpot (oh..cantik airportnya), konon nak sewa kereta. Tapi takde yg availabe..kaunter banyak, tapi org takde dan yg available cuma sato company je..tapi yang ada cuma Perdana auto dan kete Hyundai apa tah.manual pulak...oh tak de small car. Mahal gak chargenya..so amik cab je ke hotel. Pada masa tu airport sgt meriah dan sesak. Sebab ada satu penerbangan jemaah haji..so ramai le org kat sini..

Tapi akhirnya, aku pikir bagus gak tak sewa kete. Terengganu tak macam dulu. Now dah sesak gak lah..and jln mcm dah berubah. Kalau drive sure berejam lah aku sesat bagai...kompem lah kelam kabut bagai..

sampai i Primula Beach Resort..ehmm..nice hotel..kalau ke KT ni, catz perasan banyak gak pilihan hotel kat town centre..so nak ke pasar payang dekat. Tapi primula ni jauh sket dr payang, takdelah jauh mana sgt la..naik cab around 4-5 minit dah sampai lah..

lobi hotel yang cantik

stay di suite apa tah..lupa...nice room.

view dr balkoni

hall


zzzzzzz..

complimentary fruits and keropok

garden...

view dr tingkat 11...pantai memutih..cantik

same spot..sunset..

oh..aku lepak kat lobi, dan pemain piano main lagu yg aku sukerrrrrrr..
mcm nak suruh dia ulang2 main lagu tu....

restoran


Bagi catz, terengganu ni best sebab aa food yg unik..i mean, mknn orang pantai timur. memanglah dekat dgn rumah cik kiah ada org jual nasi dagang, tapi..tak sama ok..this one original ganu mariiii!!! cik kiah suka....
nasi dagang, kopok...arghh..food heaven..

nasi dagang yg sgt setapppp!! bungkus dgn daun pisang bentuk kon.
Teringat kunjungan ke rumah kawan 9 tahun yg lalu di KT. hampir 2 minggu kat rumah dia.
Hari2 dia belikan aku nasi dagang bungkus daun pisang tu..
now dia mengajar kat terengganu gak dgrnya...emak dia dulu keje kat hospital KT gak..
now dah lost contact...


sila terliur...nasi dagang pojaan hati..

nasi kuning

mee kari

and keropok...aku suka sos cicah ni...sedappp!!

cik kiah bizi mkn keropok

hotel building..pokok-pokok menghijau

bunga-bungaan yg cantik dan segar


bersambung part 2 ..jalan-jalan..

1 comment:

@xiM said...

best kan ganu..macam macam ada dah laa nih..hehe