Tuesday, November 10, 2009

Terengganu part 2 : Jalan-jalan

Pantai Batu Buruk


Kalau ke Terengganu, catz mmg teringin nak ke Masjid kristal dan Taman tamadun Islam.
benda-benda lain dah tgk sebab sebelum n banyak kali juga ke KT ni..samada kerja, jalan-jalan.
Oh...kalau dulu saya teringin ke Masjid terapung di Kuala Ibai..dan dah berkesempatan 2 kali pergi dan solat kat situ..
kali ini nak ke tarikan baru bdr KT pula yang terletak di Pulau Wan Man.
aku heran gak..kata pulau..mcm jauh je..
rupanya tak jauh dri town, cuma public transport susah le kan.. so aku hire je teksi ni utk ke sini. So teksi ni kena bawak ronda-ronda.
derebar teksi kata, mmg lah pulau, tapi dah ditambak..so dah tak berapa nampak cam pulau.
Dia kata kalau dtg malam lagiii cantik masjis kristal tu..and dia suggest utk guna khidmat dia..
aku memalam malas le nak berjalan..jarang lah aku kalau travel ke mana-mana nak kuar malam..kuar dekat2 pi makan ke boleh la...
ok....

teksi/kereta sewa di Kuala Terengganu

Pintu masuk ke Taman Monumen

Masa beli tiket masuk, tunjuk IC..tiket utk local tourist adalah RM10.00. Nanti kita akan dpt satu buku kecil mcm passport. cop dan simpan utk next visit percuma tak silap aku..


nak jalan-jalan dlm ni....boleh sewa basikal, naik tram or buggy..tak ingat berapa harganya..
aku pilih utk jalan kaki je..
ahhhhaa..cuaca panas..sakan aku basah mandi peluh (tapi tak turun 2 kilo punggg).
ops..maybe adalah reduce 200 gram kat kaki...hiks.Ada mcm2 dlm ni..monumen2 masjid yang famous, makam, tasik etc..

kawasan yg agak besar..cantik

sambil jalan, aku amik photo. aku letak sket2 je lah ek..ni tahun melawat terengganu kan this year?? ha..pi terengganu sana...mcm2 ada.
:)


masjid di Brunei



nanti aku edit buh caption..ngantuk le.

ha...ni yg paling aku nak pi..masjid krisal..solat zohor di sini..orang sgt ramai masa ni...aku sampai waktu zohor baru je masuk. Rombongan budak sekolah pun ramai..

cantik..

kubah

sampai gak aku kemari..


next..
err..yg ni bukan monumen..
tapi stadium yg runtuh tu..
masih lagi mcm ni..
saja nak tgk dan amik gambar..


to be continued..

No comments: