Tuesday, November 24, 2009

Oblong open burger / open begel


Excited..
balik keje bajet sampai kat lokasi kakak/abg begel (begel =burger).
Bukan selalu aku sini, so dah berangan nak ckp;
"kak...burger oblong beef 2, sayur/bawang lebih!" - melaung dr tingkap kete sebelum cari port baik utk park dan tunggu akak/abg begel masak begel.
tetiba, ke-eksaitedan terus hilang bila mana tgk gerai burger masih berbungkus dgn kanvas biru.
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...!!!!
kakak begel dan abg begel tak niaga..tutup!!!... terus rasa nak nangis sampai air mata kuar 5 baldi..
eii..tekak aku tetappppp nak mkn burger oblong..tak nak mkn lain..mentel!
so..berdasarkan clue yang diberi oleh abg begel (tempat derang beli sos), aku agak dia beli daging begel kat situ jugak la. so...dapat...yesssza..!
dan aku dpt beli sos lada hitam yg mcm aku nak! yeszaa...
so dinner malam ni adalah : 'open burger'...
(if ada roti, buh daging, sayur tapi tak tutup, dipanggil open face burger kan??)
yg ni takde roti langsung, aku panggil 'open burger'. heks.
bukan setakat ada open university, open burger oso ada cik senah.


buh butter atas pan..goreng daging..terbalik2kan..

ok..bubuh sayur dan sos lada hitam

rasa sgt best! sama mcm yg abg dan kakak begel masak, cuma minus roti je.
ok..now aku rasa macam nak bukak gerai burger.Esok lusa, kalau nampak seorg minah terkedik-kedik tgh goreng/buat burger dgn gerai yg sgt lip-lap-lip lap, ha..tau lah sapa kan...

14 comments:

LYS said...

nak bukak kat mane catz?
ai tempah 2 biji hari2 isnin smpi jumaat.. ok?
hehe..

ai dr umah ke kedai abg begel 5 minit jer ..
amacam? dalam radar tak?

catz said...

makcik rokiah,

aku bukak kat depan rumah..
err..dr rumah aku..nak ke abg begel adalah 2 minit..meaning thatttttt???
KITA JIRAN..hhahahahaha..
oh...sgt dlm radar oke!!!!
ko duk seksyen 7 kew???

Neeza.Areef said...

bli kt mane tu..kt bp ade tak

Tijah said...

hahahaha. aku kalu cenih xde roti pun takpe. begellll sesajerr

LYS said...

haa 2 minit?
ke ko duduk dpn kedai abg begel tu? kekeke..

yer kat sek 7, intana ria..

err.. masak oblong lebey leh antar ye.. hahaha

Anonymous said...

bt pahat ade jual ni x?nk jugakk laaaa..terliurrrrrr

AB said...

gulp...

ko ni saje nk rekemen benda2 yang aku tak pernah makan taww.. hehehe

catzs, aku tak lame lagi akan ade entry puuussss puhhhh fuhhh mcm ko jugak. tehehe

;)

catz said...

neeza,
kat BP tak tau lah kat mana..
tak tau ada ke tak..ni aku beli kat bangi.

catz said...

Tijah,'
begel sesaja pon sedap..
nak kenyang kena 3 keping..hehhehee

catz said...

makcik rokiah,
aku dlm lingkungan antenna abg begel lah..situ-situ..eheks..
la..ko duk intana ria keww...
dekat bebenoooooo

catz said...

anon,
tak sure ada ke tak kat BP..
boleh try carik kat kedai jual food sejuk beku..

catz said...

ayu,
ko dah join gym kewwwwwwwwwww????
tahniahhhhhhhhhhh!!!!!!

ramadhan said...

famous kat langkawi bendalah nih

catz said...

hi ramadhan,
selamat ahri rya aidil adha..
oh..kat langkawi femes??
wahhh..