Wednesday, November 25, 2009

pokok bunga emak


last week berkesempatan balik Johor.
wah..pokok-pokok emak semua gemuk-gemuk..baik orkid, pokok bunga lain, yg berbunga tak berbunga..subur...
pokok pisang, keladi semua subur rimbun...

orkid purple

cantik!


kuning comel


pokok-pokok yang belum berbunga, tapi hijau subur

deretan pasu emak

pink

mak paksa aku amik gambar pokok keladi dia..lebih tinggi dari aku...
mak excited tunjuk pokok keladinya..

pokok pisang emak

berkesempatan 'mengeteh' dengan emak dan adik-adik. Adik aku 1st day SPM. Aku dna mak jemput dia balik exam. Dah nak abih sekolah baru aku tau adik lelaki aku adalah pengawas yang pakai baju PINK.

mee bandung bawah pokok

sempat singgah Muar, ke restoran Murtabak Singapura

murtabak singapore...


Alhamdulilah semua sihat...
seronok tgk emak busy dengan pokok-pokoknya...
dan emak sgt gembira bila aku belikan dia radio untuk dapur..
Ha..now tentu mak masak sambil nyanyi-nyanyi kat dapur.
hiks.

8 comments:

attyfir said...

leh bukak nusery ni mak ko catz..elok je subur semua pokoknya..

mRsauRa said...

lawanyerrrrrrr orkid purple tuuuuuu...mesti tangan mak catz sejuk...tu pasal tanam apa pon menjadik jer....

Hajah Zainab bt Abdullah said...

cantik sungguh bunga2 & pokok2 mak tu...mama minat sangat, tapi skrg dah tggl sikit jer mama punyer pokok...hu3 :(

Mama Miraki said...

emmm murtabak singapore....sedapnya...tiap kali balik kg aku tak pernah mis makan murtabak singapore kat sini....sedapnya....bila nak balik erk...raya haji x balik ler....

catz said...

atty,
memang pun..cadangan bagus tu kan..
bleh wat side income..ek..ek..

catz said...

kikin, tgk mak aku mmg sejuk,
tangan aku panas..tanam apa pun sumer kojol..hehhee

catz said...

mama,
tangan mama pun sejuk kannn??
sure tanam apa pun menjadik..

catz said...

mama miraki,
kedai ni mmg femes kannn..
aku suka gak sesekali makan..
takyah pi s'pore..
:)